Bukefalos 28 år!

Kulturstipendium till Sara Henrietta

Sv: Kulturstipendium till Sara Henrietta

Men ska verkligen ett KULTUR stipendium gå till folk som håller på med en sport?

Vanlig tävlingsridning ska väl inte premieras med denna typ av stipendium?

Känns märkligt enligt min åsikt.

Ska ett kulturstipendium knytas till ridning och hästar borde det väl handla om tex akademisk ridkonst eller någon annan typ av historisk ridning? Eller till nån som håller på med någon form av hästeri som är antingen nyskapande eller bevarar något gammalt som är i behov av stöd.

Tex till nån ung människa som kör hästen i jordbruket/skogsbruket. Eller nån sadelmakare/läderhantverkare som bevarar ett hantverk. En konstnär som avbildar hästen, en kompositör som gör musik med hästtema etc etc.
 
Sv: Kulturstipendium till Sara Henrietta

Hear hear!!
Jag är helt inne på din linje.
 
Sv: Kulturstipendium till Sara Henrietta

Jag skulle vara glad om "min" kommun gav kulturstipendie till en ryttare istället för den alkoholiserade, "konstnären" i byn...
 
Sv: Kulturstipendium till Sara Henrietta

Jag håller med.

Kul att de gav det till någon som satsar seriöst.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sara Henriksson och Elopolda vann Simlångsritten och Folksam SM i distansritt på lördagen. I young rider klassen vann Kajsa Carlsson med...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 579
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Hästnyheter Den totala skulden ligger på drygt 350 000 kronor och får ridklubben Ryttargården inte hjälp med sin ekonomiska situation riskerar den...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sara Henriksson från Agunnaryd är en av Sveriges främsta distansryttare. Hon tycker att kommuner borde satsa mer på ridsporten så att...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp