Ebine

Trådstartare
Hur är det i Sverige med regler om kupering av hundsvans & öron? Har en hund som är kuperad, import USA. Men man får inte göra det i Sverige eller hur är det? Tacksam för svar.

Det stämmer att såväl öron-, som svanskupering är förbjudet (om det inte är av medicinska skäl).

Kupering av både öron och svans har varit förbjudet i ca tio år. Kuperade hundar får heller inte delta på utställningar och prov, om det inte är en import från land där kupering är tillåten.

är det inte så att hundar ex seniorèr får delta på uställningar om de var födda och kuperade innan födbudet? :)

Jo, men med tanke på hur länge det har varit ett förbud så är detta inte så vanligt. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: hastflicka
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 508
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 470
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka