Bukefalos 28 år!

kurs i barfotaverkning

H

hovis

AANCHP och Strassermetoden i all sin ära, först med att ge kurser och komma på denna brilianta iden med sin marknadsföring va dom i alla fall inte, även om dom utifrån sitt "synsett" tjänar avsevärt mkt mera pengar på sin lidande affärside.

Läs bif. länk och läs gärna även sista raden,,,,, Jo jo man känner ju igen argumenten.

http://www.atl.nu/Article.jsp?article=37127

Sorgligt är väl det minsta man kan säga. Skrämmande tycker jag personligen att det är, främst utifrån att man själv dementerar sin egen åverkan helt i oförstående om det djurplåger man under lång tid utsätter detta djur för.

Hur fasen tänker dessa människor??? Har dom ett $ tatuerat i pannan??
 
Sv: kurs i barfotaverkning

De eju så man kan trilla av stolen!.. Vilken jubelidiot!! Men tyvärr så får vi ju leva med att de finns sånna människor här i världen..:devil:
 
Sv: kurs i barfotaverkning

Jag undrar jag om kavalleriet verkligen lärde ut att hovarna skall se ut som kriget.:confused: :cry:
Stackars liten pålle,skönt ändå att den ändå hittades till slut och befriades från sina plågor.Varav den ena gick på två ben,usch..:crazy:

Och en sån idiot skall va politiker.:mad:

Vet en annan gube som blev utbildad i kavalleriet minsann,han slog på en tappsko genom att slå i en söm som aldrig kom ut ur hovväggen,och lät sömmen sitta kvar..praktiskt tyckte han för då behövde man inte nita.:eek:
Två idioter har tydligen gått den "kursen".:crazy:
 
Sv: kurs i barfotaverkning

Var får du det till att han är hovslagarutbildad?

Min mamma gick en tvåveckorskurs på Strömsholm med allmän inriktning häst på 60-talet eller om det var i slutet av 50-talet.

I den ingick skoning som ett delmoment så då är ju hon också hovslagarutbildad! :idea: De fick verka och slå på en sko och hälften av hästarna blev halta. :eek: Utbildat och klart! :crazy:
 
Sv: kurs i barfotaverkning

Jag tycker att det är fel att använda denna artikel som ett argument mot barfotaverkning. Det framkommer det ingenstans i artikeln att mannen är anhängare av metoden. Bara för att det slumpar sig så att ponnyn både är barfota och har fång så innebär inte det automatiskt att detta är resultatet av en ideologi.

Jag tror snarare att det rör sig om ytterligare en av alla dessa shetlandsponnyer vars liv bara går ut på att existera, som inte får kosta några pengar. I detta fall dessutom i händerna på en gubbe som "kan själv".
 
Sv: kurs i barfotaverkning

*knapplån*

Jag tolkar mer trådskaparens inlägg som att det är skrämmande att man ska kunna gå en helgkurs eller liknande och sedan anse att man är "utbildad" oavsett verkningsmetod.
Sedan att vissa grupper tar åt sig...ja det får stå för dom själva (ett visst mått av dåligt samvete kanske?)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp