Kurser för rutinerad hund och oerfaren ägare?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Mallemoe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 769
M

Mallemoe

Ska bli stolt ägare till en vuxen hund som behöver nytt hem. Hon är väldigt trevlig och väluppfostrad, i alla lägen. Vi däremot är ganska nya på området och skulle gärna gå någon kurs med henne, dels för att stärka förhållandet mellan ägare och hund och dels för att vi vill lära oss lite mer... Nog för att hundvana finns, men denna gången är det ju bara vår hund.

Har ni några tips på vad man ska gå för kurs/kurser? Grundlydnad har hon ju med sig egentligen, det skulle vara för vår skull då...

Sv: Kurser för rutinerad hund och oerfaren ägare?

Gå en vanlig vardagslydnadskurs! Det gjhorde vi när vi tog över vår då fyraårige och på alla sätt välanpassade springerhane. Det var jättenyttigt! Det stärker er relation och är nyttigt för både hund och ägare, även om hunden egentligen har grundlydnad. Därefter kan ni ju fundera på om ni vill gå något mer specialinriktat.

Lycka till!

Kursen är ju minst lika mycket till för ägaren som för hunden så gå en kurs som passar DIN nivå.

Själv har jag en hund som kan tllräckligt för tävlingslydnadskursen... om det inte vore för alla hundar som är så spännande så han bara inte kan koncentrera sig ordetligt... alltså går vi en kurs där vi egentligen kan alla moment...

Man väljer helt enkelt en nivå som man tycker passar ensjälv.

Okej, tack!
Vardagslydnad får det bli, det kan jag behöva :)

Nästa fråga då...
Hur vet man vilka föreningar/företag som har bra kurser? Verkar skilja en del i både pris och tid och det är långt ifrån alltid, mer tid=mer pengar.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 583
Senast: Otherside
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 634
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 547
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V