Kurserna Psykiatri 1 och 2

Jag har läst första, tyckte det var intressant att få lite historia hur det sett ut inom psykiatrin😊

Tack för ditt svar. Var det mycket historia? Och ren faktakunsksp om olika psykiska sjukdomar (gick in o läste lite på Skolverket, men har inte läst så noga än)?
Eller går man in på orsaker och behandling till de psykiska åkommorna?
Är det en vanlig lärare eller hade ni nån gästföreläsning av någon som arbetar med det tex?

Förstår självklart att det inte ser helt lika ut beroende på när och var man läser kursen! Men ändå :)
 
Åh jag minns inte riktigt, inte jätte mycket men ändå så pass att jag tyckte de kändes som jag fick en bra uppfattning. Ja som tog upp lite sjukdomar och hur man ska bemöta klienten/brukare professionellt😊 det var ju inget fördjupande utan mest generellt och allmänt om allt. Boken jag hade till var ca 1 cm tjock och lättläst.

Jag tror jag bara läste i boken inte att det var några föreläsningar, sen var de några skriftliga inlämningar och en muntlig examination.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp