Kvala unghäst

Ellen03

Trådstartare
Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag tänkte börja kvala med i höst/vinter. Men måste man kvala alla höjder i hoppningen? Även ex. LE? Eller kan man rida avd. A i LE utan att kvala? Och visst är det så att man kan gå över till avd A när man har två felfria rundor i avd B. Vi har även tänkt starta en P60 för skojskull, men behöver man kvala något för det? Räcker det med mitt gröna kort till att tävla P60 eller måste jag ta "grönt kort i fälttävlan". Frågorna surrar i huvudet så är väldigt tacksam för svar!😅
 
För att få tävla fälttävlan behöver du ha ett enskilt fälttävlankort utöver det vanliga gröna kortet. Du får starta avdelning A i LE till och med LA+5 efter att ha genomfört två felfria ritter på lägst lokal tävling på minst samma höjd i avdelning B. För att tävla MsvB/MsvA i avd A behöver du ha presterat två felfria ritter i Avdelning B i MsvB.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 581
Senast: Gunnar
·
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 468
Senast: Piaff
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 626
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp