Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

M

mango

Sorry, här kommer ytterligare en skryt-tråd från mig, men jag kan inte låta bli:D

Idag hände det som jag inte ens vågat föreställa mig, jag och lilla turbolabben blev nämligen kvalificerade till Räddningshund-SM som går i Varber i september i år.:bump: :bump:

Vi gjorde idag vår första tävlingsstart i en IPO-R - tävling (Internationell prövningsordning för räddningshundar) i klassen ruinsök A och det gick mycket bättre än vad jag vågat hoppas på.

Ruinsök (2 figuranter): 192 p av 200 möjliga
Miljöbana (gewantheit): 46 p av 50 möjliga
Lydnad: 43 p av 50 möjliga
Totalsumma: 281 p av 300 möjliga (kvalgränsen till SM är 270 p)

Min lille yngling gick som ett skott hela dagen *stolt som en tupp*

Så nu ska jag anmäla mig till SM, men jag ser det enbart som en lärorik upplevelse och jag är lycklig om jag lyckas genomföra tävlingen. Pallplats satsar jag inte på förrän nästa år :devil: :D
* SM går i ruinsök klass B (som jag inte kommer att hinna starta alls innan SM eftersom det inte finns några sådana tävlingar i sommar). Ruinsök B är betydligt svårare än Ruinsök A som jag startade i idag.
* Mina poäng i lydnad & miljöbana räcker inte långt i konkurrens med övriga ekipage i SM:et

Men, ändå, en mycket nyttig (och förhoppningsvis rolig) upplevelse att starta i ett SM, och med en hund som då inte ens fyllt tre år så har jag förhoppningsvis måånga SM kvar i karriären:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

förresten, är räddningshunds SM nåt man kan åka och spana på som publik:D?
 
Sv: Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

Gud vad kul. Grattis. Kan du förklara skillnaden mellan klass A och klass B?
 
Sv: Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

Jag får gratulera:banana::banana:
 
Sv: Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

Gud vad kul. Grattis.

Tack!:banana:

Kan du förklara skillnaden mellan klass A och klass B?

Länk till regler för IPO-R: http://www.sbk.nu/5292.epibrw

Gemensamt för Ruinsök A och B: dolda figgar, folk och hundar som störning i området, skott under arbetet, föraren får bara gå på en eller två sidor av området.

Skillnaden enkelt förklarat:
Ruinsök A: lättaste klassen, två figgar, max 15 minuter
Ruinsök B: svåraste klassen, 3-6 figgar, max 20 eller 30 minuter (beroende på antalet figgar)
 
Sv: Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

Gud vad kul.
Jättegrattis till dig och din duktiga hund :bump:
 
Sv: Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

Vad roligt! Stort grattis!!:):banana:
 
Sv: Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

JÄTTESTORT grattis!!! :bump::banana::laugh:

Jag tränar räddning lite smått & vår grupp planerar att åka & kolla på SM'et i höst! :)
 
Sv: Kvalade till Räddningshunds-SM idag!!

Ruinsök A: lättaste klassen, två figgar, max 15 minuter
Ruinsök B: svåraste klassen, 3-6 figgar, max 30 eller 40 minuter (beroende på antalet figgar)

Jag skrev fel på minuterna, man har 30 eller 40 minuter på sig vid ett B-prov (jag skrev 20 och 30 minuter).
 

Liknande trådar

M
Övr. Hund Sådärja, nu var man tillbaka efter en helgs SM-tävlande (Räddningshunds-SM), och jag kan inte annat än vara nöjd med min lilla torped...
2
Svar
26
· Visningar
2 383
Senast: mango
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp