Kvalificera sig?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare skyfighter
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 793
S

skyfighter

Vad är det för regler för att kvalificera sig till högre klasser tex. från la-msvb???? *nyfiken* :banana:

för ponny gäller att ekipaget måste ha:
-minst 20 p tagna i LA eller 5 felfria grundomgångar i LA på regionaltävling eller högre för att få starta i Msv B
-minst 20 p tagna i Msv B för att få starta i Msv A
-minst 20 p tagna i Msv A för att få starta i svår klass

för häst gäller att ekipaget under innevarande eller föregående år ska ha varit felfri i minst två grundomgångar i 1,30 eller högre på nationell eller elittävling för att få starta på elittävling (man måste alltså 'återkvalificera' sig minst vartannat år). Placering i 1,50 under föregående eller innevarande år berättigar också till start på elittävling.

Junior-ekipage måste ha gjort minst 3 grundomgångar på 1,20 med max 4 fel i varje för att få starta 1,30.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 691
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 626
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en riktig succéhelg i franska Nancy för Peder Fredricson och Sv Vroom de la Pomme Z. Under söndagen avslutade ekipaget med en...
Svar
0
· Visningar
57
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästan 30 svenska ekipage är på plats i Herning, Danmark för internationella klasser i såväl hoppning som dressyr. Under tävlingens...
Svar
0
· Visningar
48
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V