Kvalité på hyrsläp?

Sv: Kvalité på hyrsläp?

Tror att det kan bli en ganska bra affärsidé faktiskt :idea: speciellt om man har hästsläp också till uthyrning.

Vi skulle nog bara ha ett hästsläp isf, inget annat. ;)

Problemet är att vi själva vill ha ett ganska stort, stabilt boggisläp, men det kan kanske bli svåruthyrt om det är för tungt?
Släpet vi hyrde nu var ett boggisläp med en totalvikt på 1400kg, lastvikt 650kg. Vad brukar de ligga på?

(OBS! Detta är endast mycket grova spånerier som inte har någon verklighetsförankring i dagsläget! De bygger på färsk frustration över kassa hyrsläp! Om någon anser att jag gör marknadsundersökningar eller reklam... ;))

Ska man hyra ut hästsläp bör man nog ha en vanlig 1300-vagn i sortimentet. Många som inte kör transport så ofta har bilar som inte får dra så mycket mer än det.
I så fall- försök hitta en 1300-vagn som får ta hyfsat med last.

Sedan är det säkert bra att ha en större modell också.

Vi fick lov att hyra en transport i helgen, då vår egna transport hade behövt klonas för att räcka till att vara på två ställen samtidigt. Den transporten var ett Trane-släp, en 1300-vagn och i bra skick. Nu tror jag att det kanske är mackägarens privata vagn som de själva använder, så det kanske förklarar skicket.
Det var första gången jag hyrt transport och här på trakten är det svårt att hitta mackar som hyr ut.

en kompis brukar hyra på en mack här. De har henra vagnar i olika storlekar. Väldigt fina! Sen håller de även låga priser.

Vet var du menar, jo de är jättefina. Hyrt henra caliber av dem flera gånger, de som jobbar på macken är trevliga att ha med o göra också. Vi har nog aldrig hyrt nån annan stans. Förutom när man hyr en kompis släp liksom..

Vi som inte har råd med eget släp:crazy: har fått hyra många gånger. på mackarna brukar släpen vara i rätt bra skick, någon gång något litet som strular men dom har fixat det om det varit något!:)
Bra med försäkring också.
Numera är det tyvärr svårt & hyra, inga mackar som har släp & det som finns är för tungt för bilen:(

Har hyrt på mer privat "mack" där släpet var i princip nytt, fint & fräscht, men ingen försäkring & var inte ens lås till, kul & ställa tillbaka det olåst en helg...:crazy:

har hyrt från en släpförsäljare med, fint släp, men ingen "djurtransport/hästtransport" skylt på & en ventilation som inte funkade:crazy:

Ska man hyra ut hästsläp bör man nog ha en vanlig 1300-vagn i sortimentet. Många som inte kör transport så ofta har bilar som inte får dra så mycket mer än det.
I så fall- försök hitta en 1300-vagn som får ta hyfsat med last.

.

jepp, alla har inte mega bilar:D

J ag har varit med om släp där det inte funnits någon bakbom, istället har någon satt dit ett gammalt slitet grimskaft.

Vid ett annat tillfälle satt ena däcket fast, antagligen något med bromsen och kylan...

Ska snart hyra transport igen, hoppas på bättre tur den här gången! (det är inte från samma ställe som tidigare)

Liknande trådar

Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 576
Träning Hej. Har läst en del trådar om detta men de flesta tyckte jag inte stämde riktigt med mitt problem så jag provar här om någon kan ge mig...
Svar
8
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka