Sv: Kvalitet på ridbrallor?
Mina animo ser fortfarande nya ut (har iofs bara haft dem i ca 3 månader....), kingslanden som jag haft i ca 5 månader är fortfarande i mycket bra skick. Equilinen (som för övrigt är superbekväma

) har jag haft i över ett halvår nu, fortfarande nyskick. Mark Todd byxorna...bläää på dem använde dem ca 2-3 ggr i veckan under 2 månader sen var skoningen helt nopprig! Jag la 800 på dem, men tror att de hade kostat det dubbla innan rean. Snacka om dåliga ridbyxor för de pengarna.
Ett par billiga som jag haft i 4 år(har dock inte använt dem senaste halvåret för de är inte så snygga längre...) och använt flitigt har inte gått sönder en. Dock är de mer gråa än marinblå och permanent fläckiga. Men de har hållt

. Är ett par back to back och jag köpte dem på rea billigt. Minns inte exakt pris, kanske 250 spänn? Bra fynd i allafall. Kostade 600 från början. Dock så har jag ett par helskodda vita utav samma märke men den skoningen höll inte så länge innan den blev nopprig. Eller, den kanske höll länge egentligen bara det att jag skitar ner mina byxor så snabbt så de måste tvättas efter varje tävling. Dock så satt sömmen på skoningen rakt över knät och tryckte när jag red i korta hoppläder och det var inte bekvämt alls, kändes som att de skulle spricka där. Nu har jag bytt till ett par pikeur som bara har hunnits användas två ggr än så länge. Men de är superbekväma och är i ett softshell-aktig smutsavisande tyg och bara knäskodda utan någon mocka så de borde hålla bra i tvätten.
Har två par från ullared. Det ena paret har skoningen hållt riktigt bra på, inte nopprigt eller något liknande. Men tyvärr så har sömmarna lossnat lite och de var ganska så snett sydda redan från början. Men vad förväntar man sig för 250 kr. De andra blev permanentfläckiga efter 4 månader och har uselpassform, men billiga var dem haha!
Oj, vad mycket text det blev, sorry