• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Gisburne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 651
G

Gisburne

Har totalt glömt bort - vad är kvaltiden på 1000 m för 3-åriga och äldre hästar? Och för 2-åriga på 800 m?

Trodde att jag hade det nerskrivet någonstans, men inte...:smirk:

Sv: Kvaltider

Kvaltiderna ställs i förhållande till hästens ålder, distans och underlag. Om dessa kan du bland annat läsa i det nyligen utkomna propositionshäftet.

Kval för två åriga hästar:
800m (tom 31 oktober) max tid 0.55,0
1000m (efter 31 oktober) max tid1.08,0

Kval treåriga
1000m (Januari - Mars) max tid 1.08,0
1000m (efter mars) max tid 1.06,0

Kval äldre hästar:
1000m max tid 1.06,0

Kval för treåriga och äldre hästar av arabisk fullblodsras:
1000m max tid 1.16,0

Samtliga kvallopp rids med propositions vikt 58 kg (ston 56) ingen viktlättnad får utnyttjas. Vid speciella förhållanden kan den lokala skiljedomstolen förlänga kvaltiderna. Tex tungt eller mycket dåligt väder etc.

Ovan nämnda fakta går alltså att finna:
Propositioner Sverige/Norge/Danmark Huvudsäsongen 2006. Allmänna Bestämmelser 2006. Paragraf 3-6, Sid. 6-7.
Bilaga: Skandinavisk galopp 9/2006.

Jag såg nyligen på galoppsport.se att tävlingsregementet för galopptävlingar fanns utlagt. Ett tipps för de som är nyfikna på andra regler, så som tex pisk och förseelse bestämmelser…

http://www.galoppsport.se/appImage/rgtavl2005.pdf

Sv: Kvaltider

Tack! Jag håller på och flyttar, så alla häften, anteckningar och proppar m.m. är undanlagda i kartonger och bortforslade från lägenheten... Jag är värdelös på att lägga tider m.m. på minnet, så det är tur att ni finns! :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 333
Senast: fijja
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
839
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 531
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka