Bukefalos 28 år!

Kvinnor väljer män efter inkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får inte ihop resonemanget alls. Om det handlar om att attraktiva män har många möjligheter, så finns det väl lika många attraktiva kvinnor med samma möjligheter? Jag förstår inte alls varför det skulle bli en obalans mellan könen.
De attraktiva männen är villiga att ha någon sorts relation om det så bara är fwb, casual sex eller relation med större andel av kvinnor än vice versa. Det är ju bara titta på hur man själv sveper på tinder eller vem som dumpar vem i relationer.. Det är tydligt att det är fler män som sveper höger på mig än jag sveper höger på, det är oftare (alla gånger utom en) jag som rent krasst tycker att mannen inte var tillräckligt bra/attraktiv för mig i förhållandet osv.
 
De attraktiva männen är villiga att ha någon sorts relation om det så bara är fwb, casual sex eller relation med större andel av kvinnor än vice versa. Det är ju bara titta på hur man själv sveper på tinder eller vem som dumpar vem i relationer.. Det är tydligt att det är fler män som sveper höger på mig än jag sveper höger på, det är oftare (alla gånger utom en) jag som rent krasst tycker att mannen inte var tillräckligt bra/attraktiv för mig i förhållandet osv.

Jag är ledsen men jag fattar verkligen ingenting, eller hur det skulle vara kopplat till trådstarten.
 
De attraktiva männen är villiga att ha någon sorts relation om det så bara är fwb, casual sex eller relation med större andel av kvinnor än vice versa. Det är ju bara titta på hur man själv sveper på tinder eller vem som dumpar vem i relationer.. Det är tydligt att det är fler män som sveper höger på mig än jag sveper höger på, det är oftare (alla gånger utom en) jag som rent krasst tycker att mannen inte var tillräckligt bra/attraktiv för mig i förhållandet osv.
Fast varken ons eller kk kvalificerar ju in i det som diskuteras i artiklarna. Det handlade ju om att leva ensam dvs som singel. Det gör man ju i de relationer du diskuterat här.
 
De attraktiva männen är villiga att ha någon sorts relation om det så bara är fwb, casual sex eller relation med större andel av kvinnor än vice versa. Det är ju bara titta på hur man själv sveper på tinder eller vem som dumpar vem i relationer.. Det är tydligt att det är fler män som sveper höger på mig än jag sveper höger på, det är oftare (alla gånger utom en) jag som rent krasst tycker att mannen inte var tillräckligt bra/attraktiv för mig i förhållandet osv.
Och på samma sätt är det ju flera av oss som berättat att det är på andra sätt. Så man kan inte utgå från att det är likadant för alla som det är för en själv.
Även om du har många män att välja mellan och har det lätt att träffa män så är det inte så för alla kvinnor.
 
Personligen har jag haft längre förhållanden med personer som haft avsevärt lägre utbildningsnivå än mig, i vissa fall även sämre ekonomi. Det som spelat roll är att personerna varit intressanta att diskutera och umgås med.
 
Jag är ledsen men jag fattar verkligen ingenting, eller hur det skulle vara kopplat till trådstarten.
Det påverkar såklart även de faktorer som gäller "i trådstarten". Det är större andel kvinnor som anses attraktiva av män än motsatsen och kvinnor kan därmed vara mer selektiva bland sina partners eftersom man har ett större urval vilket då leder till att fler kvinnor har barn med färre män.
 
totalt ointressant för mig. Nu strävar jag efter att vara singel men ändå. Men i mina amatörögon kan det ju vara så att generellt är det lättare att leva med en välutbildad person eller någon som sett mer än 50-skyltarna hemma än en man med ingen utbildning (min upplevelse är att ofta är "outbildade" människor mer inskränkta, rasister osv). Jag syftar då inte på alla måste ha en master-utbildning men någon form av eftergymnasial utbildning (jag har ingen högskoleexamen tex). Det ger mer i diskussioner och samvaro och generellt upplever jag att "de" också kan tänka helhet och inte bara "jag".

Men när jag har dejtat så har jag aldrig nånsin frågat om lön eller utbildning utan mer om värderingar, fritid osv. O såklart jobb men det handlar ju mest om nyfikenhet, inte om lönenivå. Så länge han klarar sig och kan ta hand om sig själv, oavsett om han tjänar 0 kr eller 100 000 i månaden. Tyvärr har ju de med väldigt hög lönenivå (min upplevelse) en tendens att se ner på andra, speciellt kvinnor, och vill ha hela kalaset med barn, stå vid spisen och typ springa runt i kort kjol hemma, och de gillar inte mig för jag är inte sån ;)

Sådana försvinner från första dejten. Men som sagt, jag är singel och så ska förbli så jag lägger inte mycket tid på att fundera på relationer.
 
Och på samma sätt är det ju flera av oss som berättat att det är på andra sätt. Så man kan inte utgå från att det är likadant för alla som det är för en själv.
Även om du har många män att välja mellan och har det lätt att träffa män så är det inte så för alla kvinnor.
Men det är väl ingen som har sagt att det är så för alla kvinnor det som diskuteras är könsdynamiken på gruppnivå och varför det förhåller sig så.
 
Detta är spännande tycker jag, varför är män så dåliga på att vara singlar? Jag gissar att det beror på just att många män har så få nära vänner och inte uppfostras till att vårda sina sociala relationer på samma sätt som kvinnor, det är supersorgligt tycker jag. Jag önskar att vi kunde börja uppfostra pojkar på samma sätt som vi uppfostrar flickor. Det känns också som att männen inte alls har hängt med i utvecklingen med att många kvinnor utbildar sig och får välbetalda jobb, det är som att många män missat det där och inte förstår att det innebär att kvinnorna kommer ställa högre krav på sina partners eftersom de nu inte är beroende av en partner för en inkomst?
Än svårare blir det i framtiden.

Redan nu domineras högskolor och universitet av kvinnliga studerande.
Skolorna tappar pojkarna som i högre grad skiter i skolan och i att plugga. Flickors betyg är betydligt högre än pojkars.

Det är ett problem på den nivån att forskare varnar för en förlorad kill-generation.

Hur går det då med oss stackars kvinnor som vill ha högutbildade och välbetalda män? Får vi söka oss till de kriminella för att få trygg försörjning. (obs ironi)
 
Det kan ju bero på att dom har läs och skrivsvårigheter också... Det är helt avgörande alltså ? Det är nog något som inte gynnar mig direkt.
Sen att kvinnor kan höja sina krav på ex Tinder. Där det finns ett mans överskott är inget konstigt i sig. Som kvinna har du mkt större valmöjligheter.

Ja, för mig skulle det vara avgörande om en person inte kan skriva hyfsat. Det gäller stavning och formulering.
Du uttrycker dig inte särskilt illa, skriver helt OK.
 
Ja och därför kan man inte ta sig själv som exempel och tro att "så är det för kvinnor."
Nej visst jag spekulerar ju bara med mig själv som utgångspunkt men det går även ihop med det som är i artikeln. Vilken förklarningsmodell ser du som rimligare till det som hävdas i artikeln?
 
@Hero
Kan inte låta bli att undra. Letar du aktivt upp såna här artiklar? För vems skull? Och varför hamnar dom sen här, för att oftast bli ifrågasatta av personer som inte håller med (men då börjar du ofta istället ifrågasätta bukes livserfarenhet och tar artiklarna eller youtubefilmer som absolut sanning). Är uppriktigt nyfiken.
 
Men är inte mäns val lika sorgligt då? Varför tycker du det är ett problem hur kvinnor väljer?
Det är väl inte @Hero som gjort en tolkning?
Det var väl en artikelförfattare, och TS har lagt ut detta till diskussion?

Jag erkänner att jag inte ser att TS lägger skuld varken här eller där, utan försöker väcka en något så när neutral diskussion.
 
Fertila kvinnor? Då borde du vilja ha kvinnor med mycket former, breda höfter (mycket bra ur barnafödandeperspektiv) och absolut inga smala kvinnor för det är de som ryker först när det är ont om mat.

Förstår inte varför du får så många likes då du har fel ??
Nja, eftersom överviktiga/feta kvinnor inte fanns i samma utsträckning förr. Pga, en annan kost. Det är ju något som har kommit på senare åren och numera så är inte bristen på mat ett problem.

Vad gäller barnafödandeperspektiv. Så är det dessutom större risker för en överviktiga/fet kvinna att föda barn än en smal. Dessutom så har inte breda höfter något med vikten att göra. Eftersom det är skelettet som avgör om du har breda höfter eller inte.
 
Fast långt tillbaka i stenåldern, typ, var det säkert en fördel för en exempelvis gravid kvinna eller en kvinna med små barn, att ha en stor, stark man som kunde försvara henne och barnen. Försvara henne mot allt möjligt, andra män till exempel. Såna känslor hänger kanske kvar än idag, jag inbillar mig att små, korta och klena, lite spensliga vuxna män har svårare att hitta kvinnor än de som är lite längre och muskulösare? Än idag, alltså. (Om de inte är skickliga jockeys vill säga, då har de status och kan vara hur små och smala som helst...).

Och som kvinna, långt tillbaka i tiden, var man kanske inte lika attraktiv som "hustru" den dagen man inte längre var fertil? (Om man nu levde så mycket längre än 50, jag vet inte?)
Så är det ju! Däremot tror jag det är andra egenskaper som är mer relevanta idag att titta på. Exempelvis social status, intelligens, ekonomi mm. Eftersom man inte behöver en man som klubbar ner andra män osv.

Men vad gör ni? Ni är intelligenta människor, varifrån kommer "var säkert" "så är det ju" osv? Vet ni att det var de rollerna på stenåldern, att stora män försvarade sina kvinnor med svingande klubbor? Eller har ni bara antagit något i farten och konstaterar att så är det? Det matchar nämligen inte alls mina vaga minnen av strukturer liknande mödrakooperativ, tex. Så jag undrar, har ni belägg för det här eller har ni bara svepts med i - de bedrövligt felaktiga - biologiska argumenten i tråden och drar dem vidare?

@Hero ska du argumentera med biologi bör du förstå det bättre? Vad är ditt område? Om du talar om det så ska jag ägna lite tid åt att hitta de mest absurda, simplistiska popargumenten som helt förvridit ett helt fält och svänga mig med dem hejvilt - för inte behöver man förstå något, eller hur? :angel:
 
"

Så hur viktig är männens utbildning och inkomst för er ? Ratar ni män som tjänar mindre ?
Hur ser ni på det växande problemet med att färre män blir utan barn och partner ?
Och för att svara på detta:
Inte direkt viktigt förutsatt att killen har förmågan att sköta sin ekonomi oavsett inkomst. Och att han är glad nöjd med sitt jobb (oavsett utbildning).
Ratar inte nån som skulle tjäna mindre.
Har inte reflekterat särskilt mkt över den sista frågan.
 
Tror att kvinnor i högre grad slår sig fria, slutar vara beroende av karlar och därför blir mer selektiva i sina val. Tillomed hellre väljer att vara ensamma än att spendera sina liv med rövhattar

Exakt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp