Kyl och värme benskydd vete kudde?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kbr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 300
K

kbr

Hej vad tror ni om benvärmare/kylbenskyd med vete i? Funderar på att börja sy sådana.

Vad tror ni :angel: :angel:

Sv: Kyl och värme benskydd vete kudde?

Att det blir jättetungt för benen.. Jag har en sån kudde och den är inte lätt kan jag säga ;)

Tänkte inte ha dom så tjocka. Men tanken har slagit mig fast samtidigt är det inte medningen att hon ska gå runt med dom. enbart vid skador då man både kan värma och kyla dom.
Ska köpa vete och väga och se hur mycket dom kommer att väga.

bara en riktigt dum tanke från min sida...men min vetekudde luktar något enormt (gott) ingen risk att hästen försöker sig på en smakbit, det är ju ändå mat...:angel:

låter som en smart idé annars tycker jag, om de nu inte blir för tunga, men om hästen har de i boxen ett tag för att hjälpa en skada kan det nog funka, de håller ju värme/kyla rätt länge. Men ett lättare material vore nog mer optimalt.

hur har du tänkt att de ska se ut? hur hålla formen, vetet har ju en förmåga att sjunka neråt och de kan ju inte sitta allt för hårt för att fortf vara bekväma?

gillar din idé dock;)

Själv tycker jag det är svårt att få vete att ligga där du vill ha det. Även om du syr flera kanaler så lyckas det tränga ihop sig i ett litet hörn någonstans där du inte ens behöver det. Men får du till det så låter det väl som en bra idé.

:rofl: :rofl: :rofl: Hihihi... Jag gjorde egna vetekuddar för några år sedan, tyckte jag var jättesmart... Tog lite fleecetyg jag hade över och smälte dom i mikron:rofl: :rofl: :rofl:

:rofl: :rofl: :rofl: Hihihi... Jag gjorde egna vetekuddar för några år sedan, tyckte jag var jättesmart... Tog lite fleecetyg jag hade över och smälte dom i mikron:rofl: :rofl: :rofl:

Tack för inlägget hade inte tänkt på att något kunde smälta i mickron. Så nu är det bara att provköra allt i micron.
Tanken hade faktist inte slagit mig :bow: :bow:

helt spontant tänker jag att det kommer att bli svårt. för att få veten att ligga där du vill kommer du behöva sy massa sömmar, men d blir dom så tunna att dom inte håller värmen.
kombination vete/flanellager? eller vete/dun? borde hålla värmen bättre, men kyla..... :crazy:

Spännande om det kommer att fungera. Men man måste prova anars kommer jag att grubbla på det länge.

Önska mig lycka till :)

Tror att man måste använda ren bomull eller lin... Men det finns ju väldigt billiga kökshandukar att sy dom i, det måste fungera...
Värme håller det ganksa länge. Men man bör ju ha tillgång till mikro i stallet...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 494
Senast: Stergo
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: WildWilma
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Få skimmel vit