Kyldyna från märket Trixie

Malibu_Stacy

Trådstartare
428_1.jpg
Är det någon mer här inne som har kyldyna från Trixie?

Jag köpte två för två år sedan och framförallt ena hunden har använt dom flitigt. Även jag själv har ibland suttit eller legat på kyldynan när jag varit varm. Har varit väldigt nöjd, men i år när jag plockade fram dom så var det som att gelen i dynan typ försvunnit? De är plötsligt väldigt lätta och känns inte alls sådär geleaktiga när man känner på dom, och de ger ingen kyla längre. Det är inget hål i någon av dom och det hade inte läckt ut något där jag förvarade dom.

Någon annan som varit med om samma?

Funderar på att köpa nya men vill inte att de bara ska ha så kort hållbarhet igen. De kostade ändå några hundralappar.
 
Senast ändrad:
428_1.jpg
Är det någon mer här inne som har kyldyna från Trixie?

Jag köpte två för två år sedan och framförallt ena hunden har använt dom flitigt. Även jag själv har ibland suttit eller legat på kyldynan när jag varit varm. Har varit väldigt nöjd, men i år när jag plockade fram dom så var det som att gelen i dynan typ försvunnit? De är plötsligt väldigt lätta och känns inte alls sådär geleaktiga när man känner på dom, och de ger ingen kyla längre. Det är inget hål i någon av dom och det hade inte läckt ut något där jag förvarade dom.

Någon annan som varit med om samma?

Funderar på att köpa nya men vill inte att de bara ska ha så kort hållbarhet igen. De kostade ändå några hundralappar.
Mina torkade och blev som knäckebröd! Levde i ett drygt år.
 
Haha vad lustigt - jag letade fram min kyldyna (som hundarna aldrig fattade grejen med) igår kväll för jag tänkte jag skulle sova på den inatt. Noll effekt! Så snopet 😁
 
428_1.jpg
Är det någon mer här inne som har kyldyna från Trixie?

Jag köpte två för två år sedan och framförallt ena hunden har använt dom flitigt. Även jag själv har ibland suttit eller legat på kyldynan när jag varit varm. Har varit väldigt nöjd, men i år när jag plockade fram dom så var det som att gelen i dynan typ försvunnit? De är plötsligt väldigt lätta och känns inte alls sådär geleaktiga när man känner på dom, och de ger ingen kyla längre. Det är inget hål i någon av dom och det hade inte läckt ut något där jag förvarade dom.

Någon annan som varit med om samma?

Funderar på att köpa nya men vill inte att de bara ska ha så kort hållbarhet igen. De kostade ändå några hundralappar.
Min som är 2 år känns mjukare och kyler inte riktigt lika väl som den jag köpt nu.
Hunden får ha den nya och så tar jag den gamla. 😅
 
Vår höll och i två-tre år innan den liksom "tog slut". Den blev inte torr men kanske lite tunnare och kylde inte alls.
 
Min från Jula höll i knappt två år sen torkade gelen ihop, men den har varit väldigt uppskattad så nu har vi en ny. Undrar om den skulle hålla bättre om man läggen den i plast över vintern när den ändå inte används så mycket.
 
Japp, har haft flera och alla har blivit platta. Gelén typ ”försvinner” på något sätt. Kyler inte alls längre, inte ens på de ställen där det är lite gelé kvar.

Ska köpa nya från Dogman tänkte jag, får se om de är bättre. Men tvekar på att det är någon större skillnad..
 
Japp, har haft flera och alla har blivit platta. Gelén typ ”försvinner” på något sätt. Kyler inte alls längre, inte ens på de ställen där det är lite gelé kvar.

Ska köpa nya från Dogman tänkte jag, får se om de är bättre. Men tvekar på att det är någon större skillnad..
Ja platta och liksom torra när man känner på de.

Är de dom som är lite fluffiga från dogman du ska köpa?
 
Kyldynor ska man köpa nya helst varje år. De håller helt enkelt inte längre än så. Min instruktör är inköpare och det är likadant oavsett märke. Vill man vara säker på att de kyler så köper man nya inför varje säsong.
Bra att veta, men trist att det inte går att göra de mer hållbara än så. Mina från Trixie höll i exakt två år.
 
Min torkade också ihop efter 1-2 år. Köpte en mindre ny till mig, mina hundar ligger ändå aldrig på den.
 
Har den, har inte kollat hur den är på länge.
Använde den själv förra sommaren när det var som varmast. Så skönt komma hem, ta av sig skorna och stå på en stund
Funderar på köpa en ha i sängen i sommar
Tack! Funkar den så satsar jag nog på den, enligt övriga inlägg i tråden verkar det som att man behöver skaffa ny varje år trots att det är en dyrare dyna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 160
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 332
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att jag inte kommer att kunna rida min ordinarie lektion nästa vecka så blev det två lektioner denna vecka. Nästan två...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp