Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När TS försöker få det att låta som att bara KD som parti har något engagemang i kyrkovalet verkar han/hon helt ha missat den traditionellt mycket viktiga roll som t ex Broderskapsrörelsen haft inom Socialdemokraterna. (Sedan 2011 heter man dock "Socialdemokrater för tro och solidaritet" eftersom man inte längre är en rent kristen rörelse utan vänder sig till socialdemokrater av olika religiös tro.)
Och när TS hävdar att kyrkovalet inte skulle vara viktigt för SD så är det ju definitivt inte en åsikt som delas av SD själva... Förstår du inte varför kan det vara ett tips att läsa på om hur mandatsystemet fungerar...!
Jag tror att du blandar ihop TS (som är Scata) med lost_in_translation.
Men varför är du med ifall du inte är troende?
Det är ju som att vara kommunist och vara medlem i Moderaterna.
Eller vara emot homosexuellas rättigheter och samtidigt vara medlem i RFSU.
Eller tycka att mänskliga rättigheter är larvigt, men vara medlem i Amnesty.
Fast man är nog lite naiv ifall man tror att svenska kyrkan först och främst är någon typ av välgörenhetsorganisation. Så är verkligen inte fallet. Det är ett religiöst samfund som vilket annat som helst - pingstkyrkan, missionskyrkan, Livets Ord, Jehovas Vittnen, katolska kyrkan etc, etc, etc.
Hade du gått med i pingstkyrkan pga deras välgörenhetsprogram? Eller Frälsningsarmén?
Det finns många inom Svenska kyrkan som arbetar för människors lika värde. Det är ju tur att det finns många medlemmar som t.ex. visst tycker att homosexuella ska få viga sig i kyrkan och därmed röstat fram representanter som arbetar för detSvenska kyrkan är ingen oberoende organisation. Det är en förlegad och konservativ organisation som i mångt och mycket jobbar emot en hållbar utveckling och människors lika värde i samhället. Det är en organisation som sätter guds ord främst och sen ser världen utefter det. Det är en organisation som har långa debatter fyllda med att kvinnor inte ska få vara präster, att homosexuella inte ska få viga sig etc.
Dessutom vore det väl konstigt om det inte är viktigt för sd, när de har stora kampanjer hos sina väljare och jobbar hårt för att få dem att gå och rösta Jag tror inte lost_in_translation har hängt med i media senaste dagarna.
Jag lyssnar på radion idag och häpnar - det är prat om kykovalet, i en intervju så säger en människa att h*n röstar för att slippa SD...
Vad??? undrar jag för mig själv. SD är ett politiskt parti, kyrkan är ju liksom kyrkan
Vad har hänt??
När blev kyrkan politik? Är Gud politisk? Var Jesus Moderat?
Jag icke förstå kopplingen![]()
Fast man är nog lite naiv ifall man tror att svenska kyrkan först och främst är någon typ av välgörenhetsorganisation. Så är verkligen inte fallet. Det är ett religiöst samfund som vilket annat som helst - pingstkyrkan, missionskyrkan, Livets Ord, Jehovas Vittnen, katolska kyrkan etc, etc, etc.
Hade du gått med i pingstkyrkan pga deras välgörenhetsprogram? Eller Frälsningsarmén?
Svenska kyrkan är ingen oberoende organisation. Det är en förlegad och konservativ organisation som i mångt och mycket jobbar emot en hållbar utveckling och människors lika värde i samhället. Det är en organisation som sätter guds ord främst och sen ser världen utefter det. Det är en organisation som har långa debatter fyllda med att kvinnor inte ska få vara präster, att homosexuella inte ska få viga sig etc.
Jag tycker de har satsat stenhårt, De sa även själva att det var ett just viktigt val för dem, på sin hemsida: http://webcache.googleusercontent.c...raterna.se/?page_id=13024+&cd=5&hl=sv&ct=clnk.
Å andra sidan förstår jag om de ville tona ned detta utåt, inför valet.
Du är fri att tycka. Insatsen var minimal men både den och SD har fått maximal uppmärksamhet.
Alla partier har alltid uttryckt att valet är viktigt men betydelsen är egentligen den motsatta. Samtliga partier vill självklart ha så många mandat som möjligt men det är inte viktigt.
Ologiskt och osammanhängande, helt enkelt som mycket annat från det partiet. Hur vet du vad sd tänker, om de inte tänker det de säger..? Och vad är viktigt för sd?