Labbassistent? Hur?

knoppet

Trådstartare
Någon här som har jobbat/jobbar som labbassistent? Jag har försökt att söka svar, men tycker det varit svårt att hitta den informationen jag vill ha. Fick tipset av en bekant som frågade varför jag inte jobbade som labbassistent med tanke på att jag har miljöutbildning. Hade ingen aning om vad det var innan men den informationen jag fick fram verkade intressant.

Så ni som jobbar som labbassistenter (miljö-hälsa-kemi):

Hur fick ni jobbet?
Vad har ni för utbildning?
Vilka dagar/tider jobbar ni?
Lön (om ni vill)?
 
Sv: Labbassistent? Hur?

inte direkt bästa exemplet.
Försökstekniker är jag för de som vet vad det är lite hemligt sådär.
Bara gått en extra kurs via ett gymnasium efter studenten och sen halkat in.
jobbar "kontortider" med flexibel egenplanerad tid när det är möjligt, går det experiment så är det svårare.
Jag ligge rpå strax under 23k/mån efter 3-4 år inom jobbet (jag är 25 och jobbade på avdelning innan jag halkade en trappa upp sas).
 
Sv: Labbassistent? Hur?

Numera är väl yrkesbeteckningen biomedicinsk analytiker.
 
Sv: Labbassistent? Hur?

Finns många sorters labb-jobb.

Har själv ett förflutet inom industrin, hade ingen formell utbildning när jag började (kemi är dock alltid ett +, och ofta ett krav!), utan fick utbildning via företaget. Kan numer titulera mig certifierad laborant, dock med smal inriktning på papper och massa...:p
 
Sv: Labbassistent? Hur?

Numera är väl yrkesbeteckningen biomedicinsk analytiker.

Exakt, men det är en skyddad yrkestitel för att få kalla sej det måste man ha läst på Högskola eller universitet i några år och får efter det sin BMA examen.
Själv arbetar jag som BMA på ett universitet med studenter som går BMA programmet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 943
Senast: Mabuse
·