Lack träns

dressyrteamet

Trådstartare
Jag vill köpa ett snyggt lack träns, men vilket rekomenderar ni? Hur sköter man bäst ett lackträns, blir det lätt "fult" eller dylikt? Jag har kollat lite på den från H***s men gillar inte just den modellen, sett en del märken på nosgrimman också redan när dom hängt i butiken. Förslag på andra?

Sv: Lack träns

En häst i stallet har ett lackträns. eller åtminstone nosgrimman. Den är det som små sprickor i, typ som när läder spruckit av torrhet.. Vet i och för sig inte märke eller hur länge det är använt.

Jag har ett rundsytt lackträns från Equipe, helt underbart träns! :love:

Det är bara att torka av med en fuktig trasa och sedan putsa med en torr trasa tills man kan spegla sig i det, så lätt att hålla snyggt!

Diana

Åh, ett rundsytt lackträns. Trodde inte att det fans något så underbart. Vet du om det fortfarande finns i affär? :)

Jag har ett runtsytt från John Whitaker där allt, ink sidostyckena är lackade.
Nosgrimman är dock smal. Kostade dock bara ca 600kr.

"Patend Rolled Bridle Flash" heter det.

Ful produktbild:
802887ae7b299a751e1a336fdaa846fc.jpg

Min häst utan nosgrimman
imag0036_177986584.jpg

Åh, ett rundsytt lackträns. Trodde inte att det fans något så underbart. Vet du om det fortfarande finns i affär? :)

Ja, det är underbart snyggt, men smakar det så kostar det... Tror jag betalade närmare 4000 kr för mitt inklusive vafria tyglar. :D

Jag tipsar dig om att ringa till Equipes generalagent i Sverige (du hittar numret på deras hemsida) för att få reda på mer angående tränset. :)

Diana

Jag har grimman i den kollektionen och är väldigt nöjd med den. Jättefin och har inte spruckit eller liknande. Tyvärr hade pollen på sig den när han gick in i en nymålad box som jag trodde hade torkat. :devil: Det gav fula vita märken som tyvärr inte går bort... :(

Har även en nosgrimma från ett annat märke, som jag inte minns namnet på och även det är fint i både lacket och lädret :)

Det var snyggt!

-----------------------------------------------------

Funderar också på det där att lacken spricker, berätta gärna om era erfarenheter om det.

Har två träns från OS med lackade nosgrimmor, tror jag haft dom sedan -08 och dom ser fortfarande ut som nya!

Jag hade ett från Hansbo som jag var mycket nöjd med, min unghäst växte ur det så därför är det sålt men jag kommer nog köpa ett likadant till. Det enda som inte var perfekt var att remmarna var nåååågot breda för min smak, men
för 600,- kan man inte få allt :D

(Utbytt pannband)
img_9953_167552994.jpg

Cavallo har ett riktigt snyggt i riktigt bra läder för runt 1600:- har jag för mig att det kostade.:idea:

Jag köpte ett lackkandar av Kings-Net (King's Saddlery) när jag var i Globen. Ska använda det som träns för jag vill inte ha aachenrem. Det är bred nosgrimma och skitsnyggt. :D Kostade 1150 kr inkl 2xtyglar. Har ju inte hunnit använda det så länge, men jag får ingen känsla av att det är sprick-varning på det, materialet känns ganska mjukt och böjbart.

Ja, det är underbart snyggt, men smakar det så kostar det... Tror jag betalade närmare 4000 kr för mitt inklusive vafria tyglar. :D

Jag tipsar dig om att ringa till Equipes generalagent i Sverige (du hittar numret på deras hemsida) för att få reda på mer angående tränset. :)

Diana

Oj, det var en rejäl summa. Men ack så snyggt! Ett av de snyggaste lacktränsen jag sett hittills. Stiligt med rundsydd snookrem. Tack för svaret! :)

naj gud nej.

hennes lilla fullblodshuvud rymmer knappt en vanlig.
dessutom är hennes huvud rätt ...kantigt liksom, inte sådär
halvblodsbulligt. Så det ser bara klumpigt ut.

Är det ett pom pom? Var jättesnyggt på din häst! Blev lite sugen på ett sånt, men såg att det hade gulmetallspännen.. Vill ju ha silver ju..

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: MimmiNO
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Torrfoderdjungeln..
  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka