Läcka fostervatten?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare alexandra2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 644
A

alexandra2

Hej,
mitt sto som gått över en vecka nu kom igårkväll och var kladdig längst bakbenen. Det ser ut ungefär som när hon brunstar, vilket hon knappast gör. Kan det vara så att det är fostervattnet och i så fall vad ska jag göra åt det, hon visar inga tecken på att ha ont eller vilja föla?

Sv: Läcka fostervatten?

Kan vara fostervatten. Va väldigt observant. en "torrförlossning" (vattnet läkt ut) kan vara jobbig för stoet. Rådfråga en veterinär hur länge ni ska vänta, innan man kanske får "köra i gång" det hela.
Men mest troligt är väl att hon redan har småvärkar och är på G att föla:)
Håller tummarna/Lycka till

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
454
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Grazing
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Shaggy
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 689
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka