Lackad nosgrimma/pannband

Sv: Lackad nosgrimma/pannband

okey, vilket märke var det?

Du kanske fick ett måndagsexemplar? ett av mina träns var i lite sämre skick när jag köpte det (kom på postorder) men förutom det så har alla hållt sig fina och är välanvända.

Ursäkta dröjsmålet :) Jag minns inte, men det är ett nytt märke som främst siktar in sig på islandshästgrejer. Lädret var dessutom så enormt dåligt att det var närapå omöjligt att ställa om och dra åt nosgrimman, alltså inte "dra åt" hårt utan bara normalt mot ganska löst :(. Det var iofs skitkvalité rakt genom... Trist dock.

Sv: Lackad nosgrimma/pannband

Jag har lackat nosgrimmor flera gånger med hobby lack :). De blir fina och håller faktiskt väldigt bra. Jag maskerade de ja inte ville ha lack på och lackade sedan flera tunna jämna lager över det som inte va maskerat. Tänk dock på att ta bort maskeringen direkt så inte lacken torkar. Då riskerar man att dra bort lite. Hoppas ni förstår min förklaring :)

Det vore nått för mig! Min dam kan inte ha alla nosgrimmor eftersom hon inte passar i standardmåtten utan man får verkligen leta för att hitta rätt.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: WildWilma
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 358
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer