Ladda data till register, hjälp!

Sparvoga

Trådstartare
Har börjat en Introkurs Datavetenskap och har fastnat på en fråga:
I det maskinspråk som läroboken använder (se Appendix C och programmet Simulering av Assembler) finns det två operationer för att ladda data till ett register. Vad skiljer dessa operationer åt?

Hittar inget svar även om det står vart man ska leta i boken, någon här som kan?

Sv: Ladda data till register, hjälp!

Hur ska vi kunna svara på det utan att veta vilket maskinspråk läroboken använder?

Min gissning skulle vara att det finns en för att ladda konstanter och en för att ladda från platser i minnet, motsvarande LDI (Load Immediate) och LDS (Load Direkt from Data Space) för AVR. Men utan att faktiskt veta vad som står i boken är det svårt ge ett definitivt svar.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
486
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 838
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Fick ett oväntat tillskott i kassan, vilket kom mkt lägligt då min dator verkligen behöver bytas ut. Har tidigare frågat er om råd då...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: gylle
·
T
Hästvård NU har jag letat och inte hittat svar som passar mig så jag skriver en ny fråga. Är helt uppgiven känner jag. Ska gå från början... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 859
Senast: Tokmaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S