läder - hur förvara?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 339
C

cerrox

det undrar jag vart det är bäst att ha lädret någonstans? hur varmt eller kallt förvar? ungefär vilka grader är bäst att det förvaras i? vad säger lädret om kyla (minusgrader)? fukt? hur påverkas det?

Sv: läder - hur förvara?

Mitt stall var det ganska fuktigt under vinterhalvåret. (före jag renoverade det) Då vet jag att mina lädergrejer möglade (!!) Fukt är alltså inte bra. Men kyla kan jag inte tänka mig är något farligt för lädret om det inte är fuktigt så att de fryser. Det upptimala är säkert att ha lädret i rumstemeratur, men det är ju inte alltid de är så smidigt!:d

hoppas att det inte är farligt om det är kallt iallafall. har nämligen ingen värme i sadelkammaren. men det är inte så fuktigt som tur är!!

Förvara läder i ett torrt utrymme och se till att lädret är rent och välsmort.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 588
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 029
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 894
Senast: manda
·
Utrustning Då jag inte planerar att köpa ny häst på ett tag har jag sagt upp min stallplats och har därmed ingen given plats för mina hästgrejer... 2
Svar
23
· Visningar
2 236
Senast: Galant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår