Lädersadlar med ändringsbar bom

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 3 797
Sv: Lädersadlar med ändringsbar bom

Man får bara vidga bommen 3 bomvidder hos Prestige. Därför kanske den inte blev så vid som hon hade önskat.

Jo, det vet vi. Men om man jämför sadeln (den bomvidd den har nu - enligt dem) med andra prestige med samma bomvidd så är de mkt vidare. Och det var det som vi reagerade på.

Men de andra sadlarna som varit i den vidaste bomvidden kanske har haft mindre stoppning eller att bommen töjts ut... Eller så kanske en sadelmakare har vidgat dom mer än vad h*n borde...

Samma system som wintec-sadlarna=utbytbart kopparjärn.

Jag har en islandssadel med utbytbart koppjärn (Loftur, syns under http://www.stallakur.nu/saddles/index.htm ) och den är suverän som den är. Men att byta koppjärn ger ju en *katastrof* för mig som ryttare - så inte fasen tycker jag det är så bra som annonseringen säger. Tur som är så har hästen inte heller behövt det ...

Nån mer som bytt och vad tycker ni, eftersom jag i dagsläget inte skulle rekommendera det?!

Diabolical_Kitten skrev:
Men de andra sadlarna som varit i den vidaste bomvidden kanske har haft mindre stoppning eller att bommen töjts ut... Eller så kanske en sadelmakare har vidgat dom mer än vad h*n borde...

Det har jag svårt att tro eftersom de hängde sprillans nya i butik... :smirk: :p

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: warg
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
777
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
768
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S