Läderstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Myrapyra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 211
M

Myrapyra

Tänkte investera i ett par riktiga läderstövlar. Nån som har något tips på märken som är bra? Har tittat på dom som finns i Hööks och Börjes kataloger, är dessa något att ha eller är dom bara skräp?

mustang i märsta/roslagen har bra och prisvärda läderstövlar där köpte jag mina , och jag e hel nöjd :love:

Jag skulle inte köpa de billigare varianterna från Hööks och Börjes. De är kanske inte skräp men inte långt ifrån :smirk:

Har man tänkt använda stövlarna varje dag så är det bättre att lägga ner lite pengar på ett par "riktiga"

malu

Kan inte säga nått om hööks och börjes läderstövlar. Men har själv ett par från mountain horse som ligger runt 1500 kr. En skön och snygg allroundstövel. Passar lika bra till arbetet i stallet som ridning. Finns i brunt och svart. Både jag och andra är mycke nöjda med den.

Har ett par från MH, bra, men dragkedjan har kollappsat på båda nu, det kostar ca 500 kr att byta. Men annars är de underbara...

Köpte ett par finare Cavallo ida, får se hur det går med dom :)

Visst, du kan köpa ett par stövlar från Hööks för 1.775:- som håller sig någerlunda snygga ett år och håller ytterligare ett år... Eller så lägg till 890:- så kan du köpa ett pa kvalitetsstövlar från Petrie av modellen Perfect som lär hålla minst en 8-10 år!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 365
Senast: Silje
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
775
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
708
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur