Läckande avloppsrör i förråd

Anmälde detta (igen) i måndags till hyresvärden men noll respons. Idag hittade vi ett kryp som var misstänkt likt silverfisk... 🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃

vad gör vi nu? Är det bara att slänga allt? Jag har ALLA vår/sommarkläder där (i plastbackar med lock) och det är flera hundra plagg (ja jag har mycket kläder) så det är ju jättemkt pengar det handlar om ifall jag måste slänga allt. Känner mig så less på huset och hyresvärden just nu.. :/
 
Anmälde detta (igen) i måndags till hyresvärden men noll respons. Idag hittade vi ett kryp som var misstänkt likt silverfisk... 🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃

vad gör vi nu? Är det bara att slänga allt? Jag har ALLA vår/sommarkläder där (i plastbackar med lock) och det är flera hundra plagg (ja jag har mycket kläder) så det är ju jättemkt pengar det handlar om ifall jag måste slänga allt. Känner mig så less på huset och hyresvärden just nu.. :/
Varför behöver du slänga kläder som ligger i plastbackar med lock?
 
Varför behöver du slänga kläder som ligger i plastbackar med lock?
Ifall silverfiskarna tar sig in där? Sen har vi ju andra grejer som ligger i flyttkartonger/IKEA-kassar och de är ju oskyddade.

Visst borde vi meddela övriga som också har förråd där nere att vi sett silverfisk?
 
Ifall silverfiskarna tar sig in där? Sen har vi ju andra grejer som ligger i flyttkartonger/IKEA-kassar och de är ju oskyddade.

Visst borde vi meddela övriga som också har förråd där nere att vi sett silverfisk?
Ingen aning. Jag har aldrig fått något förstört av silverfiskar. Jag ser en och en annan då och då i badrummet, men har aldrig funderat speciellt mycket på dem.
 
@BernT Silverfiskar förstör inte saker eller kläder, utan är ett tecken på fukt (och ev. fuktskada).
Har du hört av dig till hyresgästföreningen?

Det känns ju jäkligt sunkit att ha sina saker i ett förråd där det läcker in vatten.
 
@BernT Silverfiskar förstör inte saker eller kläder, utan är ett tecken på fukt (och ev. fuktskada).
Har du hört av dig till hyresgästföreningen?

Det känns ju jäkligt sunkit att ha sina saker i ett förråd där det läcker in vatten.
Ja och fukt är det ju eftersom det är ett läckande avloppsrör i förrådet 😅
Är inte med i hyresgästföreningen, tvivlar på att de skulle göra något ändå, dessutom avser vi flytta under detta år (till icke hyresrätt) så känner inte att jag behöver vara med :)

Ja det känns som att vi bor i ett sunkigt ghetto-hus om man kollar förrådet och hur de sköter felanmälningar etc.. själva lägenheten är superfin dock och det är ju där vi bor och inte i förrådet men blir ändå irriterad över hur hyresvärden agerar.
 
@BernT jag förstår det! Hade gått och retat mig på det till den dagen jag hade flyttat.

Det låter ju som att det är ett mindre privat bolag? Annars borde det gå att göra en anmälan till själva bolaget?
 
Anmälde detta (igen) i måndags till hyresvärden men noll respons. Idag hittade vi ett kryp som var misstänkt likt silverfisk... 🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃

vad gör vi nu? Är det bara att slänga allt? Jag har ALLA vår/sommarkläder där (i plastbackar med lock) och det är flera hundra plagg (ja jag har mycket kläder) så det är ju jättemkt pengar det handlar om ifall jag måste slänga allt. Känner mig så less på huset och hyresvärden just nu.. :/
Och?

Silverfisk skadar ju inget. Vad är du orolig för? :confused:
 
@BernT jag förstår det! Hade gått och retat mig på det till den dagen jag hade flyttat.

Det låter ju som att det är ett mindre privat bolag? Annars borde det gå att göra en anmälan till själva bolaget?
Jaaa ett par småfel kan man ju ha överseende med men nu är det så många och så slappt från hyresvärden. Det är en ganska stor koncern och jag har anmält direkt till huvudkontoret, men de gör verkligen minsta lilla.
 
Och?

Silverfisk skadar ju inget. Vad är du orolig för? :confused:
Det är ju sjukt vidrigt, jag vill inte få upp silverfisk i vår bostad. Om silverfisk inte är något att bry sig om är det ju märkligt att Anticimex rekommenderade en kompis bostadsrättsförening att slänga ALLT som silverfisken kunde finnas i och sen sanerade hela 8-våningshuset med samtliga lägenheter och förråd.
 
Det är ju sjukt vidrigt, jag vill inte få upp silverfisk i vår bostad. Om silverfisk inte är något att bry sig om är det ju märkligt att Anticimex rekommenderade en kompis bostadsrättsförening att slänga ALLT som silverfisken kunde finnas i och sen sanerade hela 8-våningshuset med samtliga lägenheter och förråd.
Mycket skumt. Jag har haft en och en annan silverfisk i alla hus jag har bott i under hela mitt liv. Det har aldrig hänt något mer än att man har sett dem snabbt försvinna iväg när man t.ex. tänt en lampa i badrummet.
 
Det är hyfsat vanligt med silverfiskar i badrum (och även kök). Har aldrig hört att det saneras efter det.
Däremot så är det ju ett tecken på fukt.

Har haft silverfiskar i både hus och lägenhet.

Usch vad äckligt 🙈 ska ringa kontoret på måndag och säga att de får faktiskt komma ut och åtgärda avloppsröret nu. Alt ge oss ett annat förråd. Finns ett stort tomt rum som är barnvagnsförråd som ingen använder, det kan de ge oss tills de fixat röret tycker jag, det vore lösningsorienterat.
 
Det är ju sjukt vidrigt, jag vill inte få upp silverfisk i vår bostad. Om silverfisk inte är något att bry sig om är det ju märkligt att Anticimex rekommenderade en kompis bostadsrättsförening att slänga ALLT som silverfisken kunde finnas i och sen sanerade hela 8-våningshuset med samtliga lägenheter och förråd.

Fast där måste det blivit ett missförstånd någonstans.
Du kan själv läsa om silverfiskar på Anticimex sida, de är ofarliga och man måste inte slänga allting.
Däremot kan det var tecken på fuktskador vilket kan göra att saker behöver slängas, men inte pga själva krypet :)
 
Det är ju sjukt vidrigt, jag vill inte få upp silverfisk i vår bostad. Om silverfisk inte är något att bry sig om är det ju märkligt att Anticimex rekommenderade en kompis bostadsrättsförening att slänga ALLT som silverfisken kunde finnas i och sen sanerade hela 8-våningshuset med samtliga lägenheter och förråd.
Det var inte pälsängrar dom hade då? Dom äter textilier.
Silverfiskar gillar böcker och sånt mera så har man gamla böcker så ska man vara lite rädd för silverfisk men då är ju också fukt farligt
 
Fast där måste det blivit ett missförstånd någonstans.
Du kan själv läsa om silverfiskar på Anticimex sida, de är ofarliga och man måste inte slänga allting.
Däremot kan det var tecken på fuktskador vilket kan göra att saker behöver slängas, men inte pga själva krypet :)
Nope det var silverfisk och de fick slänga allt som silverfisken kunde tänkas finnas i. Det var 2019.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glass
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp