Bukefalos 28 år!

Läckande täcken...

kvandi

Trådstartare
Nu har jag tröttnat på mina läckande regntäcken från mindre väl ansedd tillverkare. De är visserligen två år gamla men har inte använts mycket (islandshästar), de är två olika modeller men läcker lika mycket. De läckte före tvätt o impregnering o läcker efteråt oxå... Riktigt bra var de väl bara de första månaderna...

Nu vill jag ha bra täcken, som håller vätan ute!

Vad för täcken håller regnet ute helt? Är det naturligt så att de dyraste täckena håller bäst? Eller finns det billiga märken som är minst lika bra? Eller håller inga täcken i två säsonger? Hur gör ni för att era täcken skall hålla vätan ute?

Har slängt ett öga på Rhino Pony Wug Turnout, verkar ha en smart bogknäppning, nån som har detta täcke o kan berätta lite om hur ni upplever det? Det är väl i dyraste laget för mig som måste köpa två uppsättningar, men är det bra kan det vara värt det!
 
Sv: Läckande täcken...

Har köpt ett Rhino Pony Wug Turnout till min lilla kille och är jätte nöjd! Tycker Horsewares täcken är kanon! Lite dyrare, men de håller! Jag köper hellre ett riktigt bra täcke från början så man slipper köpa nya hela tiden =)
 
Sv: Läckande täcken...

Jag har i flera år bara köpt Horesewares Rhino täcken och har varit jättenöjd. De är hållbara, lätta och har perfekt passform. Jag har två ganska gamla Rhino Wug regntäcken, som båda är tvättade några gånger. Det ena håller fortfarande vätan ute, medan det andra läcker. Det är det första Horseware täcket jag haft som läcker. Det funkar fortfarande med ett annat täcke under, typ stalltäcke, men inte bara om det är en riktigt regnig dag.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som testat RE:Claims produkter? Deras tvättmedel samt impregneringen. Ska man köra två program i maskinen, först tvättmedel och...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: zarmino
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 621
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 914
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp