Lägga ner eller vad? *långt*

Magiana

Trådstartare
Jag startade en hemsida för snart 10 år sedan om ett intresse jag har. Då var jag långtidssjukskriven. Sajten började som en hobby men tanken var att jag skulle utveckla den till att bli min inkomstkälla då min framtid var ytterst osäker. Efter några år blev jag egenanställd (mellanting mellan anställd och företagare) och jobbade med sajten inom den så kallade åttondelen d.v.s. jag kunde jobba 5 timmar i veckan och tjäna pengar utan att min sjukersättning påverkades.

Jag blev friskare, började arbetsträna på ett lokalt företag, fick så småningom jobb på några timmar i veckan på det stället. Sedan gick jag upp ännu mer i tid och i mars i år gick jag upp i heltid. När jag gick upp i heltid blev sajten lidande. Det gick trögt att skriva nytt material redan innan dess, men nu lyckades jag bara i bästa fall producera en artikel och ett nyhetsbrev i månaden, knappt det ens. Så jag började leta efter någon som kunde hjälpa mig att skriva artiklar men gick bet under våren.

Sommar och semester kom, mitt förhållande med sambon kraschade totalt och tillslut hittade jag nytt boende och flyttade. Sedan har jag ägnat tid åt att försöka komma tillrätta i mitt nya boende och försöka skapa mig ett nytt liv. Nu är det mer än 5 månader sedan jag skrev något nytt på sajten.

Mitt i flytten fick jag lite panik över bristen på uppdateringar och kom på att jag kunde annonsera på FB efter hjälp med sajten och fick svar från 3 stycken, varav två var intressanta. En gav sitt nummer redan i mejlet, en annan frågade jag om numret och fick det med orden om att det gick bra att ringa på förmiddagarna. Haken var bara att jag jobbar på min anställning då och kan inte ringa och det blev inte av på lunchen heller. Jag frågade om jag kunde ringa en annan tid men fick inte svar så jag antar att hon ledsnade när jag inte ringde den veckan. Den tredje tjejen som skrivit det mest intressanta svaret till mig har jag inte ens varit i kontakt med alls :o Mitt i alltihop hade jag datorhaveri också i en dryg vecka. Stress var ju bara förnamnet på hur livet kändes då.

Ju längre tiden går desto svårare blir det för mig att höra av mig till den tredje tjejen. Samtidigt känner jag mig så oengagerad över min sajt. Jag har tappat gnistan och kanske egentligen aldrig har haft någon. Sajten startades för att jag skulle kunna bygga upp min inkomst, sedan har jag haft kvar den som backup. Den där jäkla backupen behövs fortfarande känns det som. Jag är ju bara garanterad heltid fram till slutet av februari. Jag har heller ingen som helst aning om hur a-kassan resonerar kring om jag jobbar som anställd i säg 25 timmar i veckan (vilket det kan bli fr.o.m. mars) samtidigt som jag har min egenanställning.

Det jävliga i det hela är också att jag mitt i flytten lovade att skriva en bokrecension och publicera på hemsidan. Det har jag förvisso gjort men inte orkat få ut den på nätet. Ork, tid och lust sammanfaller sällan. Jag har också lovat en annan person (också mitt i flytten) att jag skulle skriva om ett ämne och länka till dennes hemsida (och få kommission för gjorda köp där). Det är fortfarande på tankestadiet. Det dåliga samvetet gnager.

Jag tänker också lite som så att jag kanske i framtiden ändå kommer att starta något eget som har med sajtens ämne att göra och då kan jag använda den till att få in kunder. Sajten är nämligen ganska vältrafikerad och har ett relativt stort nyhetsbrev.

Hur farao ska jag komma fram till vad jag vill här (och vad jag behöver) och hur ska jag ta mig vidare? Idéer? Någon?
 
Sv: Lägga ner eller vad? *långt*

Jag skulle disciplinera mig att göra klart de saker som du har lovat att göra och som gnager dig, för när du väl sätter dig med dem kommer det att kännas mindre tungt att faktiskt göra dem, än vad det är att ständigt skjuta dem på framtiden och få dåligt samvete av dem.

Sedan skulle jag säkerställa att jag inte tackade ja till andra saker när du vet med dig att du har det körigt. Ett nej direkt är långt mindre irriterande än att någon lovar att göra något och sedan inte gör dem. Ett nej direkt lyfter tusen kilo från dina skuldror.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 046
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 498
Senast: sjoberga
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 603
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 639
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp