Lägga upp CV på vettigt sätt

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag vet att det finns massa olika sajter för detta och att man kan googla men jag är ute efter personliga erfarenheter. Ibland när jag varit på intervju så har de reagerat på att jag har väldigt många jobb. Särskilt på ett ställe. Då hade jag skrivit med de två praktikperioder som jag gjort under YH-utbildning. Jag hade också delat upp min period med konsultjobb (var +10 år på samma företag) för jag hade olika uppdrag med olika inriktningar. Utöver det hade jag två jobb med som jag haft. På detta specifika stället så sa hon att det var många jobb i förhållande till utbildningar. Fast jag hade ju hållit utbildningsavsnittet kortfattat tagit med mina högskolekurser och YH-utbildning och inte skrivit med gymnasium och grundskola för det känns ju inte riktigt relevant.

Har tänkt börja söka jobb till hösten då jag helt enkelt inte står ut med aktivitetsbaserat sätt för de arbetsuppgifter jag har som kräver mycket fokus, skriver mycket bedömningar och ringer mycket telefonsamtal. Blir tokig av alla ljud, intryck m.m. och kan inte fokusera i de lokalerna. Men nu jobbar vi hemifrån sen mars p.g.a Corona och ska göra över hela sommaren så problemet försvann lite och jag känner att jag har arbetsro igen.

Men hur ska jag tänka med mitt CV? Har för det första förändrat så jag inte har delta upp min konsultperiod så där finns det bara ett jobb. Skrivit mina praktikperioder under utbildningsavsnittet så att det inte kommer med i jobbdelen. Har haft några vikariat och tydligt skrivit det inom parentes efter jobbet.

Har någon lite tips och egna erfarenheter eller om någon är rekryterare så får ni gärna ge input på detta med CV!
 
jag har varit anställd på samma företag i 16 år och har haft omkring 7-8 olika tjänster under tiden, samt att jag var konsult i flera olika roller på samma företag innan jag blev fast anställd. Det jag har gjort i CVn är att jag har bakat ihop och plockat ut essensen av de tjänster som jag känner att jag vill marknadsföra mig med och har i CVn skrivit företagsnamn som huvudrubrik, sedan underrubrik kanske 1-3 tjänster å vad som varit kärnan i dessa och vad jag vill lyfta fram med mina kunskaper och erfarenheter.

Jag har varit på arbetsmarknaden ganska så länge och de tjänster som ligger långt bak i tiden har jag ingen mer info om än just vad, var och när. Är de intresserade så får de veta mer under intervjun, men än så länge är det ingen som velat diskutera något som ligger så långt bak i tiden.
 
jag har varit anställd på samma företag i 16 år och har haft omkring 7-8 olika tjänster under tiden, samt att jag var konsult i flera olika roller på samma företag innan jag blev fast anställd. Det jag har gjort i CVn är att jag har bakat ihop och plockat ut essensen av de tjänster som jag känner att jag vill marknadsföra mig med och har i CVn skrivit företagsnamn som huvudrubrik, sedan underrubrik kanske 1-3 tjänster å vad som varit kärnan i dessa och vad jag vill lyfta fram med mina kunskaper och erfarenheter.

Jag har varit på arbetsmarknaden ganska så länge och de tjänster som ligger långt bak i tiden har jag ingen mer info om än just vad, var och när. Är de intresserade så får de veta mer under intervjun, men än så länge är det ingen som velat diskutera något som ligger så långt bak i tiden.


Tack för ditt svar! Jag har helt kapat bort tjänster som är äldre än 10 år men det kanske man inte ska göra. Får fundera på det om jag ska lägga dit dem med namn och årtal som du har gjort.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp