Lämna in guldhalsband?

strawberrysylt

Trådstartare
Jag har ett guldhalsband som jag fått och som jag skulle vilja byta till ett likadant i silver, eftersom guld inte är min grej och jag känner att hade det varit silver hade det varit mycket mer lättburet för mig. Fast vart lämnar man in guldgrejer, kan jag gå till butiken eller det går inte? Var en tanke som slog mig bara.. annars har jag bara hört de där på reklamen... men någon som lämnat in guldsmycken, vart isf? =)


//r
 
Jag har ett guldhalsband som jag fått och som jag skulle vilja byta till ett likadant i silver, eftersom guld inte är min grej och jag känner att hade det varit silver hade det varit mycket mer lättburet för mig. Fast vart lämnar man in guldgrejer, kan jag gå till butiken eller det går inte? Var en tanke som slog mig bara.. annars har jag bara hört de där på reklamen... men någon som lämnat in guldsmycken, vart isf? =)


//r
Klart du kan gå till butiken och fråga? Är väl inget problem med det? Om de inte tar emot det kanske de vet vad du kan göra istället :)
 
Jag har ett guldhalsband som jag fått och som jag skulle vilja byta till ett likadant i silver, eftersom guld inte är min grej och jag känner att hade det varit silver hade det varit mycket mer lättburet för mig. Fast vart lämnar man in guldgrejer, kan jag gå till butiken eller det går inte? Var en tanke som slog mig bara.. annars har jag bara hört de där på reklamen... men någon som lämnat in guldsmycken, vart isf? =)


//r

Du kan ju göra om gult guld till vitt guld... :) Men det krävs lite omsorg. Jag har en jättefin ring med en pärla + diamanter som egentligen är gul. Behöver "omfärga" vet inte vad det heter på svenska ca. 1 gång om året hos "min" juvelerare. Då använder jag ringen dygnet runt och duschar och allt vad tänkas. "Färgar om" den när jag ser att det har blivit en liten gul nyans knappt synlig om man inte tar av sig ringen och synar inifrån.

Om du nu vill behålla smycket av sentimentala anledningar. Annars här i UK kan du sälja ditt guld till juvelerare som betalar vad guld/sten är värd på marknaden just då.
 
Tack för era svar!

Ska prova kontakta butiken och se vad de säger eller vet vart jag ska gå istället. =)

//r
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 290
Senast: MML
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 936
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp