Jag har garanterat inte flörtat med någon elev, raggat på någon lärare eller på något vis haft mitt kärleksliv inblandat med mitt arbetsliv. (men jag antar att du menar i resten av livet?
)
Ja, jag menade rent allmänt i livet.
Skulle det vara okej med en läkare som tafsade på patienter? Eller som skickade sms till unga patienter om vad de hade för färg på trosorna?
Nej, och jag har upprepade gånger sagt att beroendeställning inte skall utnyttjas.
Dock hävdar flera att det pågått under flera års tid och då har denna person inte varit lärare.
En chef som skickar sådana sms till en anställd?
Det är sådana människor som ställer till det för alla de män som faktiskt är fantastiska lärare och aldrig skulle tänka tanken men ändå blir misstänkliggjorda. Just för att de är män. (kanske främst i yngre år iofs)
Som lärare så kommer du att ha många som blir förälskade i dig, det är en del av jobbet. Har hänt mig många gånger, men det är min plikt som vuxen/lärare att se till att det inte leder någon vart och inte alls uppmuntra sådant beteende.
Och det här:
Har väl inte alls med det här att göra? Två vuxna människor som inte är i beroendeställning till varandra får väl göra vad de vill? Dock inte framför eleverna...