Läste i tidningen

De är ju bara hjälpsamma!
IMG_2029.jpeg
 
Där jag surfat har det tydligen varit relativt vanligt med unga vithajar även på grunt vatten. Jag älskar hajar som djur men hade definitivt inte varit speciellt cool om jag såg en under mig när jag ligger där och hjälplöst plaskar på min lilla bräda. :nailbiting:

(Däremot älskar jag att de gjort "hajspaningssafari" av det istället för att skrika om att hajarna ska bort. Det är vi som är inkräktare i deras vatten, inte tvärtom.)
Kan du förklara utförligare vad "hajspaningssafari" är för något å hur det går till?
 
Kan du förklara utförligare vad "hajspaningssafari" är för något å hur det går till?

Nu har jag inte varit med på just hajspaning, men i det här området (Santa Cruz, CA) åker man ut med båt en halvdag och får hjälp med att söka efter haj och val med kikare och guider som vet hur man hittar dem. De unga vithajarna har varit inne i bukten (bland alla surfare och dykare) där man kan se dem uppifrån om man har polariserande solglasögon.
 
Nu har jag inte varit med på just hajspaning, men i det här området (Santa Cruz, CA) åker man ut med båt en halvdag och får hjälp med att söka efter haj och val med kikare och guider som vet hur man hittar dem. De unga vithajarna har varit inne i bukten (bland alla surfare och dykare) där man kan se dem uppifrån om man har polariserande solglasögon.
Detta känns bättre än en haj bur, om man nån gång skulle lyckas ta sig iväg på denna typ av semester.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 186
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 632
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
14 988
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp