Läste ni om norge-katterna?

MissFideli

Trådstartare
Det stod i Expressen eller Aftonbladet att några katter blivit misshandlade (inget bra ord när det gäller katter :()
Dom trodde det var barn som hade lyft upp katten i svansen och sen svingat den runt runt och sen kastat iväg katten. På vissa hade svansen gått av vid roten.

Dags att låta Fia bli innekatt igen kanske :cry: :cry: :mad:
 
fyfan vad arg jag blir, har ungarna (om det nu var barn...) ingen respekt för djur ??? :mad:
 
Nä, antagligen inte. Det stod att dom trodde det var barn, även om jag personligen har svårt att tro det.
Tyvärr är respekten för just katter löjligt låg, och utan att göra tillgången mindre än efterfrågan på speciellt huskatter (gratis och utan krav på köparna) så kommer nog sånt här att hända i Sverige med. Eller mycket hemskt händer i Sverige redan med katter och det gör mig oerhört less på mäniskan... :mad:
 
blev vansinnig och ledsen när jag läste det.
fan vad jag hatar alla människor!!!
vi är sjuka i huvudet eftersom vi kan plåga oskyldiga djur så utan att samvetet plågas och inte mår dåligt efteråt!!!
 
Usch, vad hemskt :( Sådana stunder känns det så bra att ha sina älsklingar inne där ingen kan skada dem...

/snurpe
 
nä,nu......jag är glad mina två kissar är inne katter.
min äldsta katt är från norge 5 år tilbax,han var misshandlat som kattunge,jag fick han igjennom ett katthus i norge / skien.
han var fotboll,trots det är han veldig folk kär idag.bilder på honom finns på min hemsida.han heter blacky ( black nose )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 076
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 218
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 046
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 525
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp