Bukefalos 28 år!

Lättsvängd barnvagn - trehjuling ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lättsvängd barnvagn - trehjuling ?

Tim!

Vill du ha en klassisk blå-blommig Brio-sulky som är kanske 7-10 år gammal efter mina prinsar? Min minsta fyller 5 idag och vill inte åka kärra längre :angel:
 
Sv: Lättsvängd barnvagn - trehjuling ?

Hihi, jag har just bestämt att alla andra vagnar än UJ:n ska bort till grannarnas stora glädje... (gissa vem som ockuperar hela trapphuset med gammalt skrot :angel: )

Men :idea: Den kanske kan bo i stallet så slipper man släpa iväg UJ:n dit?

Förslag: Jag byter den gärna mot långritt på lurvig pålle vid (nästan) valfritt tillfälle!
 
Sv: Lättsvängd barnvagn - trehjuling ?

Ja :o

Vi slåss om att köra den, Vidar brukar vinna :cool:

Nu ska vi bara skaffa en åkpåse till vintern.

Finns det nån mening med påsarna i samma märke (svindyra förstås) mer än formen ? Finns det fler?

Tyvärr är de flesta "standard"påsar blå i fel nyans (vagnen är mörkblå åt det lila hållet) så jag vill helst ha en svart. Och så är UJ:n smalare än de flesta så vår gamla (lätt slitna :angel: ) påse passar inte.

En intressant betraktelse från Storsta´n är att det finns MINDRE grejor i barnbutikerna där än här hemma på landet. Tex fanns det EN åkpåse som passade vagnen i varje affär i någon udda färg (typ rosablommig :p ) sedan hade de inte PLATS för att ha fler hemma utan kunde ta hem på beställning.

Kan det ha med lokalhyrorna att göra månne :cool:
 
Sv: Lättsvängd barnvagn - trehjuling ?

Vet inte ang. åkpåsar, har aldrig ägt nån :-)*skäms*
Regntäta utetäcken funkar bra :-) Men sen är det å andra sidan bara svinkallt nån vecka varje år här och då går jag inte ut mer än absolut nödvändigt, kanske annorlunda om man har KYLA halva året :-)

Bor ju i storstan och så är det i de flesta affärer oavsett vad, de kan ta hem på beställning.Du menar alltså att det inte är så på landet ?
 
Sv: Lättsvängd barnvagn - trehjuling ?

Du kan få fråga min syrra :crazy:

Äldsta är 2,5, lilla 10 mån. Hon är inne på .. håll i er.. sin NIONDE vagn!!
(hon tyckte iofs att jag med 15 hästtäcken inte hade nån talan :angel: )

jag hade innan jag blev moster ingen aning om barnvagnshysterin men nu är jag rätt uptodate med alla modeller och märken.

"sport edition" trodde jag i min enfald :p bara fanns i bilvärlden.
 
Sv: Lättsvängd barnvagn - trehjuling ?

Hihi, ja det är otroligt vad folk byter barnvagn! Tjuvlyssnade i en affär på Östermaaaalm på en dialog där en tjej med en (i mina ögon) sprillans ny Urban Jungle och en med en Bugaboo skulle BYTA vagnar för att få senaste årsmodellen :eek: (som alltså ser nästan likadana ut, men det har kommit någon ny färg och någon liten detalj som gör att det SYNS att den är ny...)

Fascinerande :D
 
Sv: Lättsvängd barnvagn - trehjuling ?

:) OK man har kanske inte samma behov i Skåne. Men vad gör du i det horisontella regnet? Funkar det medföljande lite rappliga regnskyddet??

Öhmm, jo, här brukar det liksom finnas allt utom enstaka pryttlar hemma, i storstan var det precis tvärtom :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kryptisk överskrift, det jag menar är. Anser många/industrin att om en barnvagn är några år så är den gammal och ute, dvs som en mobil ...
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: tinissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp