Inte_Ung
Trådstartare
Tänkte fel. Det står Citea på dem också. Det är någon variant av VDL Berkhof.Är det ni som fått Setra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte fel. Det står Citea på dem också. Det är någon variant av VDL Berkhof.Är det ni som fått Setra?
Jo Nobina i Sörmland har köpt sådana.Nä, då var det nått annat. Fick för mig att du körde i Nyköping.
Tänkte fel. Det står Citea på dem också. Det är någon variant av VDL Berkhof.
Ja, sedan några år tillbaka.Kör du i Märsta igen?
Ja, sedan några år tillbaka.
Bättre tjänster, bättre körningar, bättre bemötande, bättre betalt och så ledvagnar.
Jag älskar att köra ledvagnar i innerstaden.
Härligt! Jag brukar tänka på det när jag står vid Tekniska, att det vore kul för utmaningens skull att köra lite i stan. Sen hör jag om en krock på radion och är glad över att få köra på en väg som det ytterst sällan är problem påMen vi får se, det stundar upphandling för oss och Keolis sägs ha lagt bud på Arriva så kanske får vi tillbaka möjligheten att bli utlånade igen snart.
Som utomstående; vilket kaos det har blivit med alla upphandlingar och arbetsgivarrockader! Fast ni kanske har vant er?
Man vänjer sig aldrig.Som utomstående; vilket kaos det har blivit med alla upphandlingar och arbetsgivarrockader! Fast ni kanske har vant er?
Skulle bekvämare säten öka användandet av säkerhetsbälte?Jag tillhör de som inte använder bältet för att det är så fruktansvärt obekväm.
Skulle bekvämare säten öka användandet av säkerhetsbälte?
Antagligen skulle det öka bussåkandet i varje fall.
Jag är en av dem som inte använder bälte och svaret ovan summerar rätt väl min anledning till varför jag avstår.Jag har oftast bälte då min buss åker på motorväg.
Men ibland är det för kort och sitter väldigt obekvämt. Jag verkar vara för kort då det hamnar uppe i halsen. Och ibland är jag för tjock uppenbarligen.
Synd. Bältena verkar göras för en lång och smal/normalviktig person.
Men tror ni att passagerarna vill använda dem?
Inte då. Det är i det närmaste stört omöjligt att få på dem bältet på bussens säte. De står hellre när det är tillåtet. Och även när det inte är det.
Vad är det som tar emot så oerhört mycket med att sätta på sig säkerhetsbältet?
Jag fattar det inte.Visa bifogad fil 34914
Ja det är konstigt. Om bälte och säkerhet är viktigt borde man satsa på att ha bälten som räcker runt fler.Jag är en av dem som inte använder bälte och svaret ovan summerar rätt väl min anledning till varför jag avstår.
Tjocka har visst inte rätt till möjligheten att ha bälte.
Har du åkt buss i Malmö?Om du reser på dig när bussen stannat (dvs inte börjar samla ihop grejer och sånt utan verkligen reser på dig), åker verkligen bussen då? Eller är du rädd att bussen ska åka? Jag har nämligen aldrig hört om det problemet, bara att den åker innan man hunnit sätta sig.
Ja precis. Då hade jag använt dem utan problem.Ja det är konstigt. Om bälte och säkerhet är viktigt borde man satsa på att ha bälten som räcker runt fler.