Laga diskmaskin

Oktiv

Trådstartare
Jag har en 6 år gammal diskmaskin som felkodar hela tiden. Är det någon idé att ta ut tekniker och försöka laga en så gammal maskin? Är helt oteknisk så det är ingen idé att försöka själv. Vill ju gärna laga egentligen men frågan är om det är ekonomiskt försvarbart?
 
Jag har en 6 år gammal diskmaskin som felkodar hela tiden. Är det någon idé att ta ut tekniker och försöka laga en så gammal maskin? Är helt oteknisk så det är ingen idé att försöka själv. Vill ju gärna laga egentligen men frågan är om det är ekonomiskt försvarbart?
Beror väl på vad det kostar?
 
Titta på blocket vad en begagnad kostar. Vi köpte vår för 200 kr, så inte värt att laga för 600...
 
Det vet jag ju inte men de tar 600 bara för att komma ut och felsöka. Är något med utpumpningen av vattnet enligt felkoden men det är inget vatten kvar i maskinen.
Det kan vara ett litet hål som gör att det blir blött under maskinen och då blir det en sån fel kod. Kolla om det är blött under och vad de eventuellt tar för att byta slang.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 709
Senast: MiniLi
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 728
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 986
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp