Lägga ned hunderiet

Sv: Lägga ned hunderiet

måste du vara helt utan för att du inte har någon egen?
Där gav du mig en idé!, tack :idea: :bow:

Escodobe, du kan träna och aktivera min JRT hur mycket du vill (nästan)! :) Hon är genomtrevlig och relativt lydig.
Isabellaapril07-7.jpg

normal_JRTValpar2009_6v_36_resize.jpg

Du får gärna göra samma sak med Stacey, men hon är ju inte lika arbetsvillig. Men vill man bara gosa är hon bäst. :)

Min huvudtanke är ALLTID att de i första hand skall vara KUL att ha hund!

Börjar allt mer tid gå åt till att planera tid och ekonomi för att få det att "gå ihop" samtidigt som tiden som man kan/vill lägga ner på träning/aktivering/promenader osv minskar så tycker jag att det är sunt att se över hela sin situation.

Hundar mår inte dåligt av att omplaceras till BRA nya hem!
Din äldre hund kanske inte är aktuell för en omplacering, men den yngre skulle säkert snabbt acklimatisera sej hos en ny ägare.

Kanske är ett år eller två utan hund vara det du behöver för att "landa" och inse att hunderiet är "din grej" trots allt. Eller inte! Kanske är du istället den ultimata "extra-ägaren" för någon som behöver lite hjälp med passning då och då?

Oavsett vilket så tror jag varken att hundar eller ägare mår bra av att kämpa på "för länge" i en ohållbar situation. Lyssna till din magkänsla och följ den!

/Swat

Likaså har jag en rolig, lättlärd och trevlig ständigt glad vovve som kan agera substitut =)

apporterar.jpg

vacker-5.jpg

kontaktdligg.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund I somras övertog jag en hund som nu precis har fyllt 6. Visste redan då att hon inte kunde vara själv men tänkte med gott mod att...
Svar
1
· Visningar
1 164
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 554
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka