läkta tåsprickor?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mysis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 799
M

mysis

Jag har till min lycka lyckats få min hästs ytliga tåsprickor på båda fram att läka ut till hälften nu. Har någon lyckats få bort dem helt utan att de spruckit upp igen?

Sv: läkta tåsprickor?

Skodde ponnyn utan kappor och gjorde en liten fåra. De försvann, men kom tillbaka igen på vintern när hon fick ha tåkappa för att inte sätta skorna i hagen, men inte lika mycket som det varit från början. Sen blev vi av med dem igen på sommaren osv.
Ytliga sprickor är ju ingen fara i sig, men naturligtvis är det bättre om man lyckas bli av med dem. Två gånger fick min ponny in grus i sprickorna så att de sprack upp mer, då fick hovslagaren "gräva ur" dem och fylla med nåt plastic padding liknande.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 621
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 229
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka