Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Beror väl på vad du menar med lammnäring.
Men de flesta foder som finns att köpa kan ätas av de flesta "lantbruksdjuren" så titta på inehållet i fodret och se så att det inte innehåller för djurslaget felaktiga proporttioner på främst spårämnen, mineraler och liknade. För får som exemepel är vissa av köttraerna extremt känsliga för överdosering av koppar. Så ett frårfoder kan innehålla för lite koppar för att passa till en häst. Men passar värdena på fodret kan använda fårfoder till häst eller hästfoder till eller kofoder till får o s v.
Jag vet inte om det finns olika typer av foder med samma namn.
Men jag har förstått det som att lammnäring är mjölkersättning, i alla fall var det namnet på den ersättning jag gav i vintras. Sedan finns det andra produkter som är avsedda att ge till lamm men de är inte mjölbaserade.
Jag har lite svårt att förstå varför man skulle ge mjölkersättning till en vuxen häst och undrar därför vilken sorts foder tråden handlar om.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Lantbruksdjur I mitt fall beror det nog delvis på möss/råttor, eller att någon av hönorna pickar hål på äggen om de ligger där för länge. OM jag minns...
Hästmänniskan Jag bor i Västra Götaland och här finns stor tillgång till träning och tävlingar (hoppning och dressyr) men det har varit sämre med WE...
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att börja hyra ut min hästtransport. Någon som gör det är och kan ge lite tips på hur man gör detta bäst.
Funderar på...