Lämna katt ensam

Nej, det är inte olagligt att lämna en katt ensam under natten, men den måste få tillsyn 2 gånger per dygn enligt Djurskyddslagen.

Vet du vem personen är och misstänker att katten far illa hos den personen bör du skicka in en vanvårdsanmälan till Länsstyrelsen. Man kan vara anonym om man vill, de har ändå skyldighet att utreda alla anmälningar.

Du kan säga att du vill vara anonym om du anmäler så får Ackes ägare inte veta vem du är.

Liknande trådar

Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
898
Senast: Tualma
·
Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
699
Senast: Nikan
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 230
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka