Lämna tillbaka använd maskin?

Krockodil

Trådstartare
Jag är dålig på sånt här.

Köpte för några dagar sedan en liten klippmaskin på Grannen för att det skulle underlätta att klippa runt hovarna på hästen där den stora maskinen är besvärlig att komma åt.

Masinen går igång utan problem, låter som den ska osv, men den kan inte klippa! Så fort den kommer i kontakt med päls så börjar maskinen tugga och den orkar inte klippa pälsen.
Okej, tänkte jag att pälsen kanske är för tjock? Det är ju en liten maskin mest till för att klippa hundar med. Provade att klippa där pälsen är som tunnast och när den inte fungerade där heller så provade jag att klippa lite på stallhunden. Pälsen kanske är så pass annorlunda på häst resp hund? Men nej, maskinen kunde inte klippa hunden heller.

Så går det att lämna tillbaka maskinen fast förpackningen är öppen, maskinen använd och den är ju inte trasig, bara helt oduglig till det den ska användas till? :crazy:

Sv: Lämna tillbaka använd maskin?

Om det står att maskinen är till för att klippa djur med, och den inte kan göra det borde du kunna lämna tillbaka den eftersom den inte uppfyllde användningsområdet.

Reklamera den. Det är skillnad på ren retur (öppet köp), då får inte varan vara använd. Men det här är ju en reklamation eftersom maskinen inte fungerar.

och du har testat att byta skär eller ändra skärinställningar? och den tuggar fortfarande?

Är det en sådan maskin jag tror så blir det nog inga problem att reklamera. Jag gjorde det med min och han från grossisten hade tydligen fått väääldigt många tillbaka

Där är inte en reglering av skärlängden på den ? Nästan alla små maskiner har det och inte en enda har jag varit med om som klarar att klippa päls annat än när den står på kortaste står den någon annanstans så tuggar den just bara utan att klippa. Samma sak gäller om inte skären är tillräckligt spända.
För övrigt kan jag annars rekommendera (om den fortfarande finns) att equiline har en liten batteridriven som innan i alla fall kostade under 1000-lappen har den själv och har klippt ben/huvud med den många gånger och den är klart den mest prisvärda lilla maskin jag haft (har provat igenom de "vanliga" hundmaskinerna oster/rex/mosel osv tidigare).

Tack alla för svaren! Nu vågar jag gå till affären och stå på mig. :D

sweep: Det följde bara med ett par skär så det gick inte att prova byta.

gylle: Det fanns olika skärinställningar och jag provade alla, men det hände absolut ingenting, man kunde se att skären blev förlängda eller hur man nu ska beskriva det men det gjorde ingen skillnad.
Tack för tipset. Ska kolla upp om den finns fortfarande. :)

Tack alla för svaren! Nu vågar jag gå till affären och stå på mig. :D

sweep: Det följde bara med ett par skär så det gick inte att prova byta.

gylle: Det fanns olika skärinställningar och jag provade alla, men det hände absolut ingenting, man kunde se att skären blev förlängda eller hur man nu ska beskriva det men det gjorde ingen skillnad.
Tack för tipset. Ska kolla upp om den finns fortfarande. :)

Såg nu när jag kikade på den att det är en Lister Legato, har faktiskt inte tänkt på att det var en lister (så observant är man....) låg i en omärkt grå plastlåda med equiline loggan så tänkte inte mer på det.

Finns tydligen fortfarande kostar dock lite mer nu. Googla så hittar du den på många ställen.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 410
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 350
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 758
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 412
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka