Lampa jordad/ojordad?

starcraft

Trådstartare
Jag har köpt nya lampor att ha i mina fönster hemma (tak). Kommer hem glad i hågen och ska montera dessa, men jag fattar inte hur. Allt är nytt, så det är inga gamla grejer. Jag har jordade uttag i taket, så jag köpte jordade lampproppar (köpes separat). Och sen upphängningen - men den har ingen jordad kabel inser jag när jag försöker bygga ihop det. I den där plastbiten (sockerbiten?) finns bara plats för två kablar (blå+brun). Vad gör jag? Som jag letat och nu äntligen hittat det jag ville ha och så går det inte att bygga ihop dem :mad: Är det bara att bittert lämna tillbaka? (Instruktionsboken säger bara att det är tillåtet i Skandinavien att montera ojordat, men det går ju inte ihop med mina uttag)
 
Misstänker att du i taket har jord (gul/grön) och annars två färger ?
Du struntar helt enkelt i "jordkabeln" och sätter i de två andra...
Om det handlar om "stickpropps uttag" uppe i taket så är det ju inget problem. Man sätter ihop stickproppsgrejen med lampan (återigen struntar i jordkabeln) och sätter i den som vanligt sen...
Har gjort så med flera lampor... Alla lampor är inte jordade ens i sverige som nya....
 
Misstänker att du i taket har jord (gul/grön) och annars två färger ?
Du struntar helt enkelt i "jordkabeln" och sätter i de två andra...
Om det handlar om "stickpropps uttag" uppe i taket så är det ju inget problem. Man sätter ihop stickproppsgrejen med lampan (återigen struntar i jordkabeln) och sätter i den som vanligt sen...
Har gjort så med flera lampor... Alla lampor är inte jordade ens i sverige som nya....
Tack! Till min förvåning så var de inte det och heller inget som stod i beskrivningen när jag köpte den om att den inte var jordad. De sa heller inget i butiken när jag köpte propp+lamphållare trots viss dialog.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej alla Hur går jag tillväga för att göra om min farmors gamla lampa? Har en jättefin gammal jordglob med belysning som i dagsläget...
Svar
14
· Visningar
29 597
Senast: Lavinia
·
V
Hemmet eller ja det är väl bara sladdar jag behöver fråga om :D Vi har för det första ett stort vardagsrumsfönster där det var draget uttag...
Svar
1
· Visningar
1 646
Senast: Tjôta
·
Hemmet Jag har en låång passage i min lägenhet där jag nu har en spotlightskena. Ljuset är ju bra men de är så tråkiga i utseendet och jag hade...
Svar
2
· Visningar
9 360
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp