Lämplig kavaj för hobbytävlingsryttare

Nominous

Trådstartare
Ska ev ut och göra första tävlingen för mig och hästen nu i sommar. Klubben jag rider på anordnar inte klubbtävlingar så det blir till å åka på lokalt på en gång. Känns väldigt stort kliv att ta men vad gör man. Men hur som haver så kom jag på att ska jag tävla lokalt må jag ju ha en kavaj :p

Så har ni nåt tips på en ganska snygg kavaj som ändå är rätt billig? Jag har ju ingen aning om varken jag eller häst pallar med att tävla så jag har ingen lust att köpa en jättedyr kavaj om den inte kommer användas.
Funderar på begagnad, men det är så svårt att se hur de ser ut på bild och om de sitter ok. Har ni några tips på vad jag bör titta efter? :)

Sv: Lämplig kavaj för hobbytävlingsryttare

Är det hoppning du ska tävla i så räcker det med att du har en långarmad tröja istället för kavaj, så har du inte lagt ut så mycket pengar om ni inte skulle trivas med tävling. Visar det sig att ni vill fortsätta så blir du kanske mer motiverad att köpa en bättre kavaj med bra passform :)

Är det hoppning du ska tävla i så räcker det med att du har en långarmad tröja istället för kavaj, så har du inte lagt ut så mycket pengar om ni inte skulle trivas med tävling. Visar det sig att ni vill fortsätta så blir du kanske mer motiverad att köpa en bättre kavaj med bra passform :)

håller med ovanstående :)

Jag har bara tävlat klubbtävlingar och ska rida min första lokala om två veckor. Jag köpte en Marinblå kavaj med röd/vit krage för ca 350:- helt ny :) jag kan PM:a om inköpsställe :)

Ja det är hoppning. Jag har funderat över en svart långärmad tröja, men det känns samtidigt som att det roliga med att prova tävla lite är att få klä upp sig. :p Men hur brukar det se ut på lokala hopptävlingar? Är det många som rider i fin tröja eller typ klubbjacka? Eller skulle jag vara ensam om att göra det?
Samtidigt så vill jag ju köpa en SNYGG och välsittande kavaj om jag ska köpa nån. Så det bästa vore ju att prova tävla i en tröja för att se om det är nåt för oss. Och om jag vill fortsätta tävla köpa en kavaj jag gillar.
Så ja ditt råd kanske inte är så dumt. :) Men jag är alltid rädd för att vara för dåligt klädd, alltså för nerklädd, när jag gör något. Och på tävling vore det trist om man är ensam om att inte vara propert klädd. Jag tycker ju att det ska vara stil och snyggt på tävling. Men om det är vanligt med jacka/tröja på lokala hopptävlingar så behöver jag kanske inte oroa mig.

Jag har bara tävlat klubbtävlingar och ska rida min första lokala om två veckor. Jag köpte en Marinblå kavaj med röd/vit krage för ca 350:- helt ny :) jag kan PM:a om inköpsställe :)

PMa gärna får jag se vad det är :)

Jag köpte två stycken Jacson-kavajer (i barnstorlek - 160cl passar mig perfekt) för något år sedan och de har både hållit över förväntan OCH tjänat in sitt inköpspris flera gånger om. Med tanke på att jag inte betalade många kronor för varje så är jag störtnöjd med dem, och de passar faktiskt utmärkt. Jag sålde faktiskt den svarta på ebay i USA nyligen och fick tre gånger så mycket som jag betalat för den i Sverige. :eek: Så snygga är de, tydligen!

Jag köpte mina på en känd kedja som börjar på E. Om man ropar intill ett berg så kommer det tillbaka. :D

Klubbens ponnylag i hoppning tävlar i svart lagtröja med säkerhetsväst över, tryck på armarna. Det ser både enhetligt och snyggt ut om man kombinerar med vita ridbyxor och svarta stövlar.

Jag har sett ut så här på lokal tävling (fast fotot är från klubbtävling :) ) och det tycker jag har funkat bra.
DSC_0028.jpg

Jag har sett ut så här på lokal tävling (fast fotot är från klubbtävling :) ) och det tycker jag har funkat bra.
DSC_0028.jpg

Det där såg ju faktiskt jättefint ut! Jag har en likadan tröja fast med svart grundfärg. Det skulle ju kunna funka med vita ridbyxor och vit skjorta under. :)
Fan det är ju ute i ödemarkerna :D

Se där, nu har du sparat ett par kronor. :D

Blir säkert jättesnyggt med svart...säger jag som också har en svart med gröna/vita rutor...och en vit med ljusgrå/beige rutor. :p

Liknande trådar

Utrustning Min 11-åriga dotter ska vara med och tävla dressyr i klubblaget under våren och hon vill så klart ha en kavaj. Eftersom det här med...
Svar
10
· Visningar
1 624
Senast: tara
·
Utrustning Jag ska börja tävla utanför klubben på ridskole häst nu till våren. Bland annat bohuscupen dressyr. Men jag ska även försöka komma ut på...
Svar
2
· Visningar
851
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 549
Senast: Nevermind
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 407
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka