Låna ridbana

H

Hæst

Hur hade du stællt dig till om någon regelbundet ville låna din ridbana en tid framøver mot en liten slant?
Dær jag har min hæst på bete finns ett litet stall i nærheten med padock, ær det fræckt att fråga?

Sv: Låna ridbana

Klart du ska fråga! Det är ett ganska vanligt arrangemang att folk hyr in sig på andras ridbanor. Så länge du inte ska träna slidestops dagarna i ända eller något annat konstigt så brukar det gå bra!

Hej.

Jag tycker att du ska fråga dom om det är ok att få rida lite på banan. Du kan ju inte få mer än ett nej el hur ;)

Jag skulle då inte bli sur el irriterad över en sådan fråga :) och vem vet , du kanske får nya trevliga ridkompisar och detsamma för dom :D

Fråga på och lycka till :banana:

Övriga hästägare i byn nyttjar min ridbana och det tycker jag är helt okej. Det är kul med lite liv och rörelse. En förutsättning är såklart att alla mockar och plockar undan efter sig.

De har på eget initiativ erbjudit sig att betala för snöröjningen, ett trevligt alternativ till ridbaneavgifter som jag ändå inte kände någon lust/ork att hålla koll på. (Finns ett gäng medryttare också, så att börja hänga i köksfönstret och kolla om ridande har "gjort rätt för sig", näe)

Ok ær det fler som gør så ska jag væl våga fråga:laugh:

Vi får rida i grannens paddock mot en liten slant/ år. Är helt kalas, 200 meter dit, lyse och hindermaterial. Man behöver ju inte vara där när ägaren rider, utan försöka vara där på andra tider. Klart du ska fråga, du kan inte få mer än nej och då har du i alla fall försökt.

Fråga du. Du kan ju (om möjlighet finns) erbjuda dig att hjälpa sladda banan med jämna mellanrum också så att den är trevligare att rida på för dig och ägaren :)

Klart du ska fråga :) Vi hade det så att mockade man och plockade rent efter sig på ridbanan så fick man va där + att man betalade en liten slant för underhåll.

när jag bodde långt ute på landet så fanns det en ridbana några Km ifrån..så jag frågade om jag fick rida där ibland och det fick jag :laugh: enda kravet var att mocka efter sig. Jag VILLE betala (såklart) för att använda ngn annans ridbana men jag fick inte betala :D jag red inte där ofta men var väldigt tacksam för att jag fick möjlighet att göra det.

på ett annat ställe så hade grannstallet en sandpaddock (inte en ridbana man ville rida regelbundet i men okey vid behov) Fick låna den också,,,mot en kostnad av 50 kr/gång. Det va nog lite dyrt kanske men hellre det än ingen ridbana alls.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 940
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 745
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 136
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka