landslagen 2006

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Binsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 519
B

Binsan

någon som börjat tippat på spets- respektive utmanartrupp och vågar namnge namn??? ;)

Sv: landslagen 2006

spetstruppen bör väl vara dom som red EM och dom som inte kom med hamnar i utmanartruppen.

Okey för juniorer blir det alla som rider lätt klass ( 40 pers eller något :smirk: Fram för mkt högre krav säger jag, vad hände med dom kraven att alla juniorer skulle ha ridit ** med bra resultat??

För YR alla som rider * klass :smirk: Vad hände med kravet att alla YR skulle rida CNC*** med bra resultat??

I spetstruppen dom som red EM och resten i utmanartruppen.

Nä nu är det på väg neråt , tur att man bara skall rida debutant och lätt i år:banana:

wert skrev:
Okey för juniorer blir det alla som rider lätt klass ( 40 pers eller något :smirk: Fram för mkt högre krav säger jag, vad hände med dom kraven att alla juniorer skulle ha ridit ** med bra resultat??

För YR alla som rider * klass :smirk: Vad hände med kravet att alla YR skulle rida CNC*** med bra resultat??

I spetstruppen dom som red EM och resten i utmanartruppen.

Nä nu är det på väg neråt , tur att man bara skall rida debutant och lätt i år:banana:
Va i h****te pratar du om????:confused: :confused: :confused:

Bosse har sänkt antagningskraven på hans specialidrott på Uddetprp oxå.. Man först skulle man gå *-stjärningt, sedan ligga bra till i Lätt klass och nu tar de in hästar som inte ens kommer runt en 90-bana!;)

Tvåorna förra året hade bara en ridit *-stjärningt,ngr hade inte ens fälttävlanskort och ngr treor red fortfarande ponnyer då de var 19 år...! :crazy:

Binsan skrev:
Bosse har sänkt antagningskraven på hans specialidrott på Uddetprp oxå.. Man först skulle man gå *-stjärningt, sedan ligga bra till i Lätt klass och nu tar de in hästar som inte ens kommer runt en 90-bana!;)

Tvåorna förra året hade bara en ridit *-stjärningt,ngr hade inte ens fälttävlanskort och ngr treor red fortfarande ponnyer då de var 19 år...! :crazy:
Det är inte Bosse som har ändrat, det är naturbruksgymnasiet som har eftersom de allmänna antagningskraven på naturbrurk är lägre. För att gå hästlinje på naturbruk behöver du aldrig ha ridit tidigare.

quigley skrev:

För ett par år sedan var man som junior tvungen att göra bra resultat i ** klass och som YR i *** klass för att komma i fråga för spetstruppen och mästerskap.

Nu är det inte så längre vilket är tråkigt.

Jag tror att vi har två stycken Bukare som ligger bra till...

PrinceFair & Murray! :bump:

wert skrev:
För ett par år sedan var man som junior tvungen att göra bra resultat i ** klass och som YR i *** klass för att komma i fråga för spetstruppen och mästerskap.

Nu är det inte så längre vilket är tråkigt.
Okey så du tycker att det är låg klass för att juniorerna bara ska ha bra resultat i * när EM går i just *? Och att YR ska gå ** när deras EM går i **?

Och för er som är så förbannat skeptiska, jag kommer defenitivt inte komma med i YR spets eller utmanartrupp, och jag har plac internationell *. Så så låg standrad håller inte de svenska landslagen!

oj, oj, oj, om man skulle ha ridit 3* som junior , kunde man lika gärna gå upp som senior istället, nä då är vi lite fel ute.Junior och YR tiden en en rolig tid, kanske bättre att gå upp på stor häst i god tid så man hinner att rida in sig och ta upp sig i * och ev **.Även om man har ridit upp i klasserna så skall man få rutin också och kunna rida väl .När man kommer upp i klasserna krävs det ridning även om man har en bra häst.Junior EM går i * och YREM i **, så det är ju bra om man kanske har ridit en klass högre.SEN skall vi inte glömma att vissa faktorer kan vi inte rå för och det är att det kommer årgångssvackor, någon får en häst skadad osv.....men just nu är det många juniorer som gått bra och som förhoppningsvis är på uppgång, tycker jag, kanske något värre på ponnysidan....

quigley skrev:
Det är inte Bosse som har ändrat, det är naturbruksgymnasiet som har eftersom de allmänna antagningskraven på naturbrurk är lägre. För att gå hästlinje på naturbruk behöver du aldrig ha ridit tidigare.

Bosses specialidrott har ridprov för att komma in när du väl har kommit in på själva gymnasiet..

quigley skrev:

Antagnings kraven för juniorer och YR har sänkts otroligt mkt på bara några år.

Förr i tiden var man tvungen att ha ridit internationell ** klass för att komma på tal till EM tex

fälttävlansmamma skrev:
oj, oj, oj, om man skulle ha ridit 3* som junior , kunde man lika gärna gå upp som senior istället, nä då är vi lite fel ute.

Vem har sagt något om 3* som junior?? CNC3* som YR vad det ju ! Det tycker inte jag är något orimligt krav iallafall.

quigley skrev:
Okey så du tycker att det är låg klass för att juniorerna bara ska ha bra resultat i * när EM går i just *? Och att YR ska gå ** när deras EM går i **?

!

Ja det tycker jag, en klass högre upp skall det ju vara . DET har ju faktiskt varit det förr så det är ju inget konstigt! YR laget kom ju inte ens runt banan i Segersjö på EM , hade dom ridit *** hade det inte varit några problem. Sedan kan ju allt hända men dom flesta var ju inte så rutinerade med enbart några starter i ** och det är ju absolut för lite för att rida EM. Förmodligen hade inte Janne skickat något lag om inte EM hade gått i Sverige.

Hade dom haft samma krav idag som för ett par år sedan hade vi inte haft några lag överhuvudtaget till några EM , dessutom skickades det ju faktiskt inget juniorlag till EM förra året eftersom dom då var för dåliga enligt Bosse och det var ju bra!

Det gynnar inte sporten att sänka kraven för landslagen iallafall.

quigley skrev:
Och för er som är så förbannat skeptiska, jag kommer defenitivt inte komma med i YR spets eller utmanartrupp, och jag har plac internationell *. Så så låg standrad håller inte de svenska landslagen!

Men det här handlar väl inte om just dig eller någon annan specifik ryttare?? Det handlar om att kraven har sänkts betydligt på senare år och inget annat, det kan ju ingen enskild ryttare rå för :confused:

3* för YR är väl rimligt om dem skall gå EM.Kommer inte ihåg vad vid red i slutet på 80-talet för att kvala, men EM gick i nuvarande 2*.Var placerad på YREM ialla fall och roligt hade vi.Det gäller ju inte bara att ta sig till EM, utan bör ha mål där också, sen kan allt hända...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Fredrik Bergendorff presenterar nu sitt landslag för 2025. Spetstruppen består av fem starka namn. Därtill kommer en...
Svar
0
· Visningar
78
Senast: Gunnar
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 408
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det största, svenska namnen saknas när SM i fälttävlan börjar i morgon, lördag. För tredje året i rad arrangeras mästerskapet av Gärds...
Svar
0
· Visningar
320
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Fredrik Bergendorff har utsett landslaget i fälttävlan 2022, med utmanartrupp och en särskild Nations Cup-trupp. Och...
Svar
0
· Visningar
400
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31