lång leveranstid på HW täcken!??

Clancy

Trådstartare
Hur lång tid tar det innan man får sitt Horsewear täcke när det är beställt från Irland (dvs. tillverkningsstället)? Beställde ett rambo orignal ofodrat täcke via "min" ridsportbutik för snart två månader sedan. Behöver verkligen få det snart! Är det normalt med så lång leveranstid??

Sv: lång leveranstid på HW täcken!??

det låter väl långt, vet att det kan ta 3-4 veckor. Ring till affären och hör om dom glömt bort det eller nåt

Jag har pratat med affären 3 ggr, de säger att de inte vet när täcket komma skall. Hoppas att de inte gjort något fel!!!:eek:

ok, då skulle jag aldrig beställa något från den affären mer. Bättre att köpa Horseware täcken själv från utlandet i sånt fall. Sverige har för långa leveranstider, jag vill inte behöva vänta ens två veckor om jag ska ha något.
Om inte affären kan ge besked så är det konstigt tycker jag och dessutom väldigt nonchalant mot kunden, du borde få rabatt efter att ha väntat så länge.

Slut i lager? Dåligt leveransavtal? Serviceinriktade butiker kontaktar leverantören och ber om ett svar, samt lämnar besked till kunden...

Jag ska kräva att de kontaktar leverantören/fixar fram täcket NU eller så stryker jag min order och beställer själv! :mad: Jag har väntat länge nog!

dålig service!

När jag bestämt vad jag ska ha i täckesväg från horseware kollar jag alltid vilka butiker som har på lager och beställer därifrån. Betalar hellre någon 100lapp mer än att behöva vänta 3-4 veckor.

Det kan vara så att butiken inte vill beställa bara ett täcke för att hålla fraktkostnaden nere. Många butiker väntar hellre och ser ifall det droppar in fler beställningar. Men detta berättar man i förväg för sin kund!!
Annars blir det ohållbart, man ska aldrig riskera att kunden blir missnöjd..

Jag beställde mitt nyaste HW från en återförsäljare. Den modellen var slut så dom skulle få in nya. Vanligtvis från den affären är leveranstiden 3-5 dagar, nu tog det 3 veckor.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 314
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 649
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31