Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
På samtliga ston som blivit betäckta hos mig så har de i genomsnitt haft en brunst på 10dgr, är det vanligt för i år eller är hingsten så otroligt sexig ???
Mina har också haft långa brunster, den ena har brunstat i 12 dagar (går med hingst) och min veterinär säger att det är många ston som har långa brunster i år men att de tar sig lätt.
Det har med vädret att göra.
Mkt regn få soltimmar och kallt sen kommer värmen 3 dagar med sol.
Många ston som har långa brunstar i år sen är det tvillingår massa ston som släpper 2 ägg har jag hört varav min är en av dom!
Idag har det duggat lite, knappt mätbart enligt mätaren. Solen har varit framme flera ggr. Under veckan så har det kommit ca 5 mm totalt. Här blåser regnmolnet snabbt förbi till följd av att vi har torka på sommaren. Det lsutiga är att det kan regna på södra sidan och på andra sidan sundet medan vi har uppehåll.
Lantbruksdjur I mitt fall beror det nog delvis på möss/råttor, eller att någon av hönorna pickar hål på äggen om de ligger där för länge. OM jag minns...
Hästmänniskan Jag bor i Västra Götaland och här finns stor tillgång till träning och tävlingar (hoppning och dressyr) men det har varit sämre med WE...
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att börja hyra ut min hästtransport. Någon som gör det är och kan ge lite tips på hur man gör detta bäst.
Funderar på...