Längd på sadelgjord...

kingkong

Trådstartare
Hur mäter man stl på en sadelgjord? Är det mellan spännena-allså från spännena på ena sidan till spännena på andra sidan , eller tygkanten MELLAN spännena?? Mäter jag från spänne till spänne får jag ca 120cm,, från "tygkant till tygkant" 110cm... vilken stl har jag då på min gjord?

(finns ingen lapp kvar som talar om det nämligen)
Sen undrar jag ... om jag ska köpa en sadelgjord med resår i ena änden( eller det kanske sitter i båda,,,?) ska jag då ha samma stl som tidigare eller en stl mindre?? eftersom resåret ger med sig lite ju.
Enkla eller knepiga frågor kanske...jag blir iaf inte klok på det så den som vet får gärna slänga in ett svar...

Sv: Längd på sadelgjord...

du mäter från längst ut på spännena, du har nog 120.

jag skulle nog ta 110...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 835
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 411
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka