Sv: Långfil

Det låter helt absurt, så absurt att jag kanske testar. Sockrad varmkorv... Jag som inte ens har socker på vanlog fil, eller möjligen någon tesked.

Åt du socker som pålägg också, hade en klasskompis som gjorde det?

Inte underligt Mulle blev som han blev. ;)
Glömmer aldrig stripen där han kom lös i stallet och satte i sig en säck sågspån i mörkret. :p

Det låter helt absurt, så absurt att jag kanske testar. Sockrad varmkorv... Jag som inte ens har socker på vanlog fil, eller möjligen någon tesked.

Åt du socker som pålägg också, hade en klasskompis som gjorde det?

Ja, testa! Det blir en finfin brytning :-) I övrigt använder jag inte socker på särskilt mycket, inte ens på frukostmysslin.

Vi åt alltid långfil på sommaren som tillbringades i Jämtland. Vi satt utanför stugan och åt långfil och hembakat tunnbröd.
Vi barn hade socker på långfilen men de vuxna hade ingefära (torkad då) på.

Vilka minnen det väcker ;)

Liknande trådar

Mat Långfil är den enda fil jag äter. Det är min mellanmålsfil och efterrätt. Butik efter butik har slutat med den i sortimentet. Finns den... 2
Svar
22
· Visningar
1 642
Senast: Mia_R
·
Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
483
Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
483
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Jag ska ge mig på att odla kapris. Fröna ska stratifieras innan sådd. Men hur sjutton ska man göra egentligen? Jag hittar lika många... 2
Svar
30
· Visningar
1 096
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka