Långhårig katt.

attempt

Trådstartare
Jag har en väldigt, väldigt långhårig katthane som fäller extremt mycket. Vi får dammsuga en till flera gånger om dagen. :crazy:

Det är det ena problemet, det andra är att hans avföring fastnar i pälsen. Kan man göra något åt detta? Tex klippa/raka honom där bak?

Sv: Långhårig katt.

Hej! Jag tycker du ska kolla upp med en vetrenär ang fällningen sen ja du kan klippa lite. Jag klipper min katt annars så fasnar det bajs å det e ju äklit :eek:. Det kan vara så att din katt inte får i sig vitaminer o mineraler som han behöver. Vad har du för foder och en bra grejj är att borsta/kamma honom 1 gg perdag då får man bort mycket och det hjälper ju honom när han ska tvätta sig.
Lycka till!:bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Att ha en långhårig misse och inte gilla att ha katthår överallt är ingen bra kombo :laugh: Men jag tycker om prinsessan väldigt... 2
Svar
25
· Visningar
1 230
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
1 272
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur