Långt till vård oroar hästägare

Sv: Långt till vård oroar hästägare

(Barometern)
När hästen Vicke blev akut sjuk fick han åka i drygt fyra timmar för att få hjälp. Närmaste akutsjukhus för stordjur ligger nämligen i Helsingborg.

http://www.barometern.se/article/1296655_103-102-0-0

ja de är hemskt...fast jag måste ändå bara få säga så här...4timmar är i mina ögon kort tid...vi har inte en suck att hinna till ett sjukhus med akutvård...närmaste ligger i strömsholm och vi bor i luleå...så vi har inte alternativet...här är de tyvärr bara de dom gröna ängarna som gäller...

detta har jag försökt få försäkringsbolagen att inse för att komma åt jordbruksverket så vi också här uppe får ett akutsjukhus.

så var glad att ni har de 4 timmar bort....ni har de trotts allt...för oss skulle de ta väldigt lång tid att åka...å med så sjuk häst så gör man inte de...:cry:

de är tragiskt.... fram för akutsjukhus över hela landet så alla har en möjlighet att åka med sin sjuka häst om de krävs.

cat
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 571
Senast: cassiopeja
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp