Långtidshyra släp?

Sv: Långtidshyra släp?

Ja jag hyr värmlandsvagnen -05 betalar 1400kr i månaden då vi ville ha fönster och långbom som extra tillbehör det är skönt om det händer el strular nått åker man bara och lämnar in den så fixar dom det, men tror att det blir billigare att köpa en egen :) Lycka Till

Värmlandsvagnen erbjuder även att man köper loss vagnen efter avtalstidens slut! Då räknas pengarna av som man betalade in under hyrtiden

Känns som väldigt mycket pengar ändå,blir kanske billigare att köpa en ny alltså.

Jag hyr en Värmlandsvagn årsmodell 2003. 890 kr/månad, då är det dock 'snällt pris', den ska kosta mer. Har lite extrautrustning, takfönster och lång bom.

Ang att långtidshyra så är det ett bekvämt men DYRT sätt att ha släp. Jag hade det för att kunna prova släpet ordentligt innan köp (dåliga erf av VV sen förr, men är nu frälst, hästarna med). Sen bytte klantjag jobb, så hyr än iom att måste ha jobbat 6 mån på nya jobbet innan jag kan låna och köpa det.

Man får dra av HALVA hyran när/om man köper loss från VV. Inte hela alltså.

Det är alltid billigare/månad att köpa vagnen mha avbetalning eller lån, och då betalar man bara till sig själv, värt att komma ihåg. Är man ett par stycken som delar på hyran är det ett väldigt prisvärt alternativ dock, och väldigt bekvämt och bekymmersfritt iom att allt ingår.

Det är helt rätt som du skriver. Jag har funderat på att låntidshyra för att sen köpa loss. Men helst skulle jag vilja köpa ett och då betala av till mig själv så att säga. Då är ju endå släpet mitt. Problemet är att man måste punga upp en kontantinstas med och den har jag inte. Köpte ny bil för några månader sen så pengarna gick åt på det köpet.

Finns det inte släp man kan köpa på full avbetalning även på kontantinsatsen?

Det är lag på att 20% av köpeskillingen ska erläggas kontakt (dvs endera kontant eller med inbyte). Så det är inte handlarna som inte vill låna till hela summan, utan de är hindrade att göra det, iaf är det så jag fått det förklarat för mig.

Inget hindrar dig ju från att låna i bank till kontantinsatsen t ex. Säg att kontantinsatsen är 10 000 kr. Då lånar du 10 000 kr i bank, får in dem på ditt konto, tar ut dem och ger kontant till släpvagnsförsäljaren. Resternande summa för släpet kan du ta på avbetalning via försäljaren. Du har dock högre ränta på blancolån, men det är en möjlighet.

Jag har ungefär samma sits just nu, jag vill köpa loss släpet jag hyr, jag har om en månad jobbat de erfoderliga 6 mån på nya jobbet. Men jag har inte handpenningen/kontantinsatsen just nu. Får se hur jag gör sen, om jag väntar ett tag till och hyr, eller om jag helt sonika lånar till insatsen.

Oki då var det som jag trodde då. Det fanns ju det alternativet att låna i banken till kontantinsatsen men det vill jag inte då jag tog lån för att köpa bilen.

Eftersom vi ska köpa gård så fort vi hittar något lämpligt vill jag inte iheller ha för många lån iheller.
Men det måste ju finnas ställen där man kan låntidshyra här i mina trakter också?

Ingen aning, annars får du väl åka en längre sträcka för att hämta ett släp att långtidshyra? Men kolla med de tillverkare (med typ huvudkontoret alltså) av de vagnar som finns för långtidsuthyrning så kan de ju tala om var närmsta uthyrare finns där nere?

linafina skrev:
Finns det inte släp man kan köpa på full avbetalning även på kontantinsatsen?

Thule säljer faktiskt där man inte behöver lägga något kontant. Köpet finansieras som ett blancolån genom WASA Kredit AB.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 309
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
715
Senast: emma-vsm
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 111
Senast: Görel
·
Utrustning Erfarenheter av Piuma Feather Light upphöjande pad från Acavallo? Gör den någon skillnad? Bra stötdämpning och bra luftflödessystem...
Svar
0
· Visningar
213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka